امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
95,000
10%
ت 85,500
نظر شما چیست؟

کتاب وجود فاضل نظری آخرین مجموعه شعر اوست. این اثر شامل بیش از بیست عنوان غزل است که در یک دفتر گردآوری شده است.

هر آن‌که پا به وجود از عدم گذاشت گریست

شعر برای این سرزمین همیشه در حکم یک باید بوده است. هر اندازه که ادبیات را در غرب و آمریکا و اروپا به داستان‌گویی می‌شناسند، ادبیات شرق خصوصاً ایران در جهان به شعر شناخته می‌شود. شعر با زندگی ایرانیان در طول قرن‌ها به طرز جدانشدنی درآمیخته است. شعر اتفاقی است که برای زبان می‌افتد؛ و همانطور که خواجه نظام الملک می‌گوید: «سخنی است خیال انگیز که از اقوالی موزون ساخته می‌شود.» و در طول زمانی طولانی نشان داده که در یک قالب به خصوص نمی‌گنجد. تا جایی که خیالِ دارنده و سراینده‌اش بتواند پرواز کند، او هم بی محابا می‌رود و بعد انگار خود را در یک قالب وزنی و عروضی جا می‌دهد. از مثنوی و غزل و قطعه شروع شد، گاهی که نیاز بود کوتاه‌تر شد و در قالب رباعی قرار گرفت، گاه به کلی رخت قالب های کلاسیک را درید و در جایی که نیاز بود باشد و زیاد هم باشد اما نه در چهاچوب‌های قدیمی، شعر نو پدید آمد و باز آن هم به سپید و نیمایی و موج نو تقسیم شد. و هیچگاه این قالب‌ها دلیل بر بلاغت شعر نبوده است و هیچ‌کدام برتری بر دیگری ندارد. بلکه رسیدن به آن روح واژه است که شعر را به کمال می‌رساند.
واژه ها رازآلوداند. عمق دارند و رسیدن به آن عصاره وجودی‌شان نیاز به شناخت دارد؛ و شاعر کسی است که آنقدر با زبان و واژگان رفاقت دارد که می‌داند کدام‌ها اگر در کنار هم قرار گیرند، آن تاثیری که باید را بر شنونده و خواننده‌اش می‌گذارند. شعر فارسی بیشتر از چیزی که در تصور ما نسبت به آن وجود دارد برای این زبان زحمت کشیده است. زیست این زبان را بدون شک ما مدیون وجود شعر هستیم.

فاضل نظری

ابوالفضل نظری متخلص به فاضل نظری، زاده 10 شهریور 1358 شاعر ایرانی و مدرس دانشگاه است. او یکی از نویسندگان پر تیراژ شعر فارسی در دهه‌ی نود بوده است.
او در شهرستان خمین واقع در استان مرکزی متولد شد. تحصیلات اولیه خود را در شهرستان‌های خمین و خوانسار گذرانده است سپس برای دوره به دانشگاه به تهران مهاجرت می‌کند و موفق به دریافت دکتری رشته مدیریت از دانشگاه شهید بهشتی شده است. فاضل نظری از سال 1383 در دانشگاه به تدریس مدیریت مشغول است. او همچنین مدتی عنوان مدیریت حوزه هنری استان تهران و حوزه هنری کودکان و نوجوانان را عهده دار بوده است. تا کنون از این شاعر هفت مجموعه شعر گریه‌های امپراتور، اقلیت، آن‌ها، ضد، اکنون و وجود به چاپ رسیده است. آثار او در بسته‌ بندی های مجزا تحت عناوین: سه‌گانه شعری فاضل نظری و پنج دفتر نیز ارائه شده است. در اردیبهشت 1397 جشن انتشار پانصد هزارمین نسخه از آثار او برگزار شد.
کتاب‌ها:
گریه‌های امپراتور، سوره مهر،1382
اقلیت، سوره مهر، 1385
آن‌ها، سوره مهر، 1388
ضد، سوره مهر، 1392
کتاب، سوره مهر، 1395
اکنون، سوره مهر، 1397
وجود، سوره مهر، 1401

کتاب وجود فاضل نظری

مجموعه شعر وجود آخرین کتاب فاضل نظری است. این اثر شامل بیش از بیست عنوان غزل است که در یک دفتر گردآوری شده است و با این تک مصرع از شهر نوزدهم آن شروع می‌شود:
«هر آن‌که پا به وجود از عدم گذاشت گریست»
در این دفتر شعر عشق، آفرینش و مرگ از موضوعات محوری است. کتاب شعر وجود در نمایشگاه بین المللی تهران یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها شد.

وجود فاضل نظری

کتاب وجود فاضل نظری

اشعار فاضل نظری

کتاب وجود فاضل نظری در ادامه مجموعه آثار قبلی و دغدغه‌های همیشگی اوست. او مضامینی مثل عشق زمینی و آسمانی، آفرینش، طبیعت، مرگ و ... را در ساده‌ترین حالت ممکن و به دور از تکلف‌های شاعری مرسوم ارائه می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های شعری او که در بیشتر آثار او می‌بینیم کوتاه سرایی است. در آثار او می‌توان آمیختگی عناصر شعر کلاسیک را با زبان مدرن و سبک مخصوص خودش را دید. همین دور بودن سروده‌های او از اصطلاحات و کلمات دشوار که خصوصاً در قالب‌های شعری کلاسیک به وفور دیده ‌می‌شود باعث مورد پسند واقع شدن اشعارش بین خوانندگان و مخاطبانش می‌شود و گاهی می‌بینیم که تک بیتی‌های فاضل نظری و شاه‌ بیت‌های غزل‌های او در یادها مانده و تکرار می‌شود. در یک کلام می‌توان گفت عنصر لطافت و غنی از احساس بودن در اشعار او بیشتر از هرچیزی به چشم می‌آید.

پرفروش‌ترین کتاب فاضل نظری

از بین مجموعه آثار او، کتاب «ضد» با فروش بیش از 85000 نسخه در دهه 90 پرفروش‌ترین کتاب این شاعر بوده است. به گزارش مجله اینترنتی «الف‌یا» بعد از این دفتر شعر «کتاب» که در سال 1395 به چاپ رسیده است دومین کتاب شعر پرفروش دهه نود بوده است.

بهترین کتاب فاضل نظری

 می‌توان گفت اکثر کتاب‌ها و اشعار چاپ شده فاضل نظری حول یک‌سری دغدغه‌های خاص همیشگی او می‌گردند. از طرفی سبک، زبان و لحن آثار او نیز همیشه توام با سادگی، لطافت و جاری بودن احساسات بوده است.
اما اگر ملاک را پرتیراژ بودن و اقبال اثر در بین مخاطبین قرار دهیم، به ترتیب کتاب های ضد و بعد از آن کتاب را می‌توانیم معرفی کنیم؛ که نه تنها بین آثار فاضل نظری بلکه بین تمام مجموعه اشعار چاپ شده در دهه 90 رتبه‌های اول و دوم را دارند.

اشعار کتاب وجود فاضل نظری

قسمتی از اولین غزل فاضل نظری در این کتاب :
کسی نخواند غزل‌های غم گریسته را
نوشته‌های ز چشم قلم گریسته را
عجیب نیست که آتش به هم بیامرزد
دو شمع همدم تا صبحدم گریسته را

pdf کتاب وجود فاضل نظری

مجموعه فراکتاب یک سایت و اپلیکیشن فروش کتاب به صورت نسخه الکترونیکی و چاپی است. در مورد کتاب وجود اثر فاضل نظری امکان دانلود آن به صورت پی دی اف وجود ندارد اما شما می‌توانید به خرید نسخه چاپ شده این اثر و دیگر مجموعه‌ اشعار فاضل نظری اقدام کنید.

خرید کتاب وجود فاضل نظری

نسخه چاپی این کتاب را با تخفیف ویژه از فراکتاب خریداری نمایید.

خرید کتاب وجود فاضل نظری

مشخصات کتاب وجود فاضل نظری در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: سوره مهر
نویسنده: فاضل نظری
تعداد صفحه: 111
موضوع: مجموعه شعر
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

کنگره :
‏‫‬‭PIR8253‭‬
دیویی :
‏‫‭8‮فا‬1/62
کتابشناسی ملی :
8832740
شابک :
978-600-03-5231-8
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
111

کتاب های مشابه وجود