امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 22,400

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سامان عشق

کتاب «سامان عشق» را زهرا سلگی نوشته و انتشارات کتابستان معرفت به بازار نشر ارائه داده است.

سامان عشق روایت دختری است که برای پدرش دعا می‌کند تا شهید شود و در مقابل پدر هم همین آرزو را برای همسرِ دخترش دارد. هر دو دعا مستجاب می‌شود یکی در دفاع مقدس و دیگری در دفاع از حرم بی‌بی زینب(س).‎ این اثر ارزشمند را خانم زهرا سلگی بر اساس خاطرات همسر شهید مدافع حرم شهید سعید سامانلو در قالبی داستانی و جذاب به رشته تحریر درآورده است.‎ شهید سامانلو همان شهید معروف شبکه‌های مجازی است که فرزند دلبندش در مواجهه با ماکت پدر شهیدش او را در اغوش می‌گیرد و گمان می‌کند که پدر برگشته است. ‎شهید سامانلو در دی‌ماه 1360 در شهر مقدس قم به دنیا آمد و در 16 بهمن 1394 در 34 سالگی در منطقه نبل‌الزهرا به فیض شهادت نائل آمده است.

گزیده کتاب سامان عشق

دوباره چشم‌هایش، چرخید توی چشم‌هایم؛ چشم‌هایی که حالا از شنیدن حرف‌های زیبایش که با لحن و حالت خاصی می‌گفتشان پر از اشک شده بود. بعد خندید و خیلی آرام سرش را نزدیک آورد و توی گوشم زمزمه کرد: «دعا کن شهید بشم. باشه بابا؟»
من که با حرف‌های بابا یقین پیدا کرده بودم که شهید شدن خیلی زیباست، با همان چشم های خیسم گفتم: «باشه.» آرام چشم‌هایم را بستم و از ته قلبم شهادتش را از خدا خواستم.
بابا انگار که فهمیده باشد، گفت: «دعا کردی دخترم؟» نگاهش کردم و راضی از دعایم گفتم: «آره بابا دعا کردم.»
دست‌های کوچکم را بین دست‌های بزرگ پدرانه‌اش گرفت و گفت: «سارا کوچولوی من، بابایی‌ام برای تو دعا می‎کنه بعداً که بزرگ شدی... خانوم شدی... عروس شدی، خدا همسرت رو بیاره پیش من.»

صفحات کتاب :
125
کنگره :
‏‫PIR۸۳۴۸‭‬ ‭/ل۸‏‫‭س۲ ۱۳۹۷
دیویی :
‏‫‭۸‮فا‬۳/۶۲
کتابشناسی ملی :
5425495
شابک :
9786008460756
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه سامان عشق