امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
خرید چاپی
12,000
10%
ت 10,800

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

بیانیه گام دوم انقلاب را رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، برای ادامه ی راه روشن امام خمینی و انقلاب، صادر کردند و در آن به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه‌ی گذشته پرداخته و توصیه هایی اساسی به منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرموده‌اند.

دانلود رایگان کتاب بیانیه گام دوم انقلاب

کتاب گام دوم انقلاب pdf در فراکتاب در دسترس شماست و می‌توانید آن را از طریق لینک ذیل دانلود بفرمایید. 

معرفی بیانیه گام دوم انقلاب

در روزگارانی که مستکبران و استعمارگران دندان طمع برای داشته ها و ثروت های ایران عزیز تیز کرده بودند، ایران استقلال و یکپارچگی خود را اعلام و انقلاب عظیم خود را آغاز کرد. انقلابی که تا کنون نظیری نداشته است. هنوز هم بعد از 40 سال که از انقلاب می گذرد، دندان طمع خویش را نکشیده اند و به طرق مختلف می خواهند ریشه انقلاب و مردم ایران را بکنند. ایران با وجود دشمنان مستکبرش که سراسر گمان‌های باطلی در سر داشتند، دوستان زیادی در سرتاسر جهان دارد که امیدوارانه آن را در گذر از چالش‌ها و به دست آوردن پیشرفت‌های خیره‌کننده، پیرو هستند و ایران را در همه عرصه ها همواره سربلند دیده‌ و خواهند دید. در چنین نقطه‌ی عطفی، رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب» که تجدید مطلعی، خطاب به ملت ایران و به ویژه جوانان که به مثابه منشوری برای «دومین مرحله ی خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی» است و «فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی» را رقم خواهد زد.
از مهمترین ویژگی بیانیه گام دوم انقلاب، می توان نخست به جامعیت آن؛ از لحاظ این که هم به مشکلات، خطاها، سوتدبیرها و بی‌تدبیری‌ها اشاره داشته و هم به ظرفیت‌ها و امکانات وسیع و بی‌بدیلی که در کشور وجود دارد، اشاره کرده است. سپس به ویژگی نگاه به آینده داشتن آن اشاره کرد. از دیگر ویژگی های آن مخاطب قرار دادن به طور ویژه جوانان است، چرا که جوانان می‌توانند موتور محرکه کشور در بخش‌های مختلف باشند.

گام دوم انقلاب

خلاصه بیانیه گام دوم انقلاب

این گام دوم، انقلاب را «به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) هست» نزدیک خواهد کرد.
بیانیه گام دوم انقلاب با مقدمه‌ای شروع می شود و در انتها با چند عنوان و توضیحی بابت هر عنوان که خود حرف‌ها دارد به پایان می رسد. در اینجا مختصرا و تیتروار به توضیح گام دوم انقلاب می‌پردازیم:
ورود انقلاب اسلامی به دومین مرحله‌‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی: اینک وارد دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی شده ‌است. درودی از اعماق دل بر این ملّت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم میشود.
پیروزی انقلاب اسلامی؛ آغازگر عصر جدید عالم
شعارهای جهانی، فطری، درخشان و همیشه‌زنده‌ی انقلاب اسلامی
دفاع ابدی از نظریه‌ی نظام انقلابی: انقلاب اسلامی پس از نظام‌سازی، به رکود و خموشی دچار نشده و نمی‌شود و میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی تضاد و ناسازگاری نمی‌بیند، بلکه از نظریّه‌ی نظام انقلابی تا ابد دفاع میکند.
جمهوری اسلامی و فاصله‌ی میان بایدها و واقعیت‌ها
انقلاب اسلامی؛ مایه‌ی سربلندی ایران و ایرانی
برای برداشتن گام‌های استوار در آینده، باید گذشته را درست شناخت
آغاز انقلاب و نظام اسلامی از نقطه‌ی صفر
تقابل دوگانه‌ی جدید «اسلام و استکبار»؛ پدیده‌ی برجسته‌ی جهان معاصر
مدیریت جهادی و اعتقاد به اصل «ما میتوانیم»؛ عامل عزت و پیشرفت ایران در همه‌ی عرصه‌ها
برکات بزرگ انقلاب اسلامی: یک) ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران، دو) موتور پیشران کشور در عرصه‌ی علم و فنّاوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی، سه) به اوج رسانیدن مشارکت مردمی و مسابقه‌ی خدمت‌رسانی، چهار) ارتقاء شگفت‌آور بینش سیاسی آحاد مردم، پنج) سنگین کردن کفه‌ی عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور، شش) افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه و هفت) ایستادگی روزافزون در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان

انقلاب چهل‌ساله و گام بزرگ دوم

جوانان عزیز! اینها بخشی محدود از سرفصل‌های عمده در سرگذشت چهل‌ساله‌ی انقلاب اسلامی است؛ انقلاب عظیم و پایدار و درخشانی که شما به توفیق الهی باید گام بزرگ دوّم را در پیشبرد آن بردارید.

سرفصل های بیانیه گام دوم انقلاب

اکنون به شما فرزندان عزیزم در مورد چند سرفصل اساسی توصیه‌هایی میکنم. این سرفصل‌ها عبارتند از: ۱-علم و پژوهش، ۲-معنویّت و اخلاق، ۳-اقتصاد، ۴-عدالت و مبارزه با فساد، ۵-استقلال و آزادی، ۶-عزّت ملّی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن، ۷-سبک زندگی.

هفت گام بیانیه گام دوم انقلاب

هفت گام در واقع همان فصل های بیانیه گام دوم انقلاب است که در بالا به آن ها اشاره شد. به این هفت گام عنوان ۷ ماموریت جوانان در گام دوم انقلاب را هم گذاشته اند.

برشی از متن بیانیه گام دوم انقلاب

اقتصاد یک نقطه ی کلیدی تعیین کننده است. اقتصاد قوی، نقطه ی قوّت و عامل مهمّ سلطه ناپذیری و نفوذناپذیری کشور است و اقتصاد ضعیف، نقطه ی ضعف و زمینه ساز نفوذ و سلطه و دخالت دشمنان است. فقر و غنا در مادّیّات و معنویّات بشر، اثر می‌گذارد. اقتصاد البتّه هدف جامعه ی اسلامی نیست، امّا وسیله ای است که بدون آن نمیتوان به هدفها رسید. تأکید بر تقویت اقتصاد مستقلّ کشور که مبتنی بر تولید انبوه و باکیفیّت، و توزیع عدالت محور، و مصرف به اندازه و بی اسراف، و مناسبات مدیریّتی خردمندانه است و در سال های اخیر از سوی اینجانب بارها تکرار و بر آن تأکید شده، به خاطر همین تأثیر شگرفی است که اقتصاد میتواند بر زندگی امروز و فردای جامعه بگذارد.
انقلاب اسلامی راه نجات از اقتصاد ضعیف و وابسته و فاسد دوران طاغوت را به ما نشان داد، ولی عملکرد های ضعیف، اقتصاد کشور را از بیرون و درون دچار چالش ساخته است. چالش بیرونی تحریم و وسوسه ها ی دشمن است که در صورت اصلاح مشکل درونی، کم اثر و حتّی بی اثر خواهد شد. چالش درونی عبارت از عیوب ساختاری و ضعف های مدیریّتی است.

دانلود کتاب بیانیه گام دوم انقلاب

کتاب بیانیه گام دوم انقلاب pdf را می توانید به صورت رایگان از سایت فراکتاب دانلود کنید. دانلود کتاب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برای منبع عمومی آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اختیار شما قرار گرفته است.

سوالات بیانیه گام دوم انقلاب pdf

بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان منبع آموزشی و آزمون های مختلف دولتی و همچنین مسابقات مختلف در مناسبت های گونان قرار می گیرد. از این رو درسایت های مختلف نمونه سوالات بیانیه گام دوم انقلاب با جواب آن را می توانید پیدا کنید.

بیانیه گام دوم انقلاب صوتی

برای بیانیه گام دوم انقلاب کتاب صوتی تولید نشده است ولی می توانید صوت کامل سخنرانی مقام عظمای ولایت و حتی تقطیع شده ی آن را در سایت رهبری ببینید و بشنوید.

پادکست گام دوم انقلاب

برای این بیانیه پادکست های مختلفی تولید شده و در دسترس عموم قرار گرفته شده است.

دانلود رایگان بیانیه گام دوم انقلاب

مشخصات بیانیه گام دوم انقلاب در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: مقام معظم رهبری حفظه الله
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 48
موضوع: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به مناسبت 40 سالگی انقلاب
قالب: pdf رایگان و چاپی با تخفیف ویژه

 

 

صفحات کتاب :
48
کنگره :
DSR۱۶۹۲‭‬
دیویی :
955/0844
شابک :
0010020000300
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه گام دوم انقلاب