امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 38,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نیمه پنهان مکران

کتاب نیمه پنهان مکران، به قلم محمدهادی حیدری‌نسب، سفرنامه‌ای است در سواحل شمالی دریای عمان و در میان خانه‌ها و شهرهای جنوب‌شرقی ایران؛ سیستان‌وبلوچستان. سفرنامه‌ای برای شناخت اعتقادات مردمان آن دیار که به‌ خون‌گرمی و محبت چهره‌اند.

نویسنده در کتاب نیمه پنهان مکران با نثری روان، به گفتگوی میان مذاهب شیعه و اهل‌سنت پرداخته و در صفحات این کتاب با عالمان اهل‌سنت در موضوعات مختلف اعتقادی سخن گفته و شنیده است. مؤلف نشان داده است که حفظ وحدت، نه فقط در خانه نشستن است و می‌توان با رعایت احترام متقابل و بر اساس قرآن و روایات مورد قبول طرفین، از عقاید خود دفاع کرد و نظرات مخالفان را به چالشی جدی کشید.

جایی که خرافات، زندگی برخی مردمان آن دیار را به مرز نابودی کشیده و نیاز به معارف اهل‌بیت، چون آبی گوارا در کویر تشنگی، بیداد می‌کند. نویسنده در میان این گفتگوهای مفید، آثار تاریخی و دیدنی سیستان و بلوچستان را به مخاطبان خود معرفی کرده است؛ کتاب، در واقع سفری است از دل تاریخ به فرهنگ معاصر مردمان سیستان و بلوچستان.

گزیده کتاب نیمه پنهان مکران

همه چیز از یک پیامک شروع شد. شبی در مجتمع اساتید دانشگاه زاهدان، مهمان یکی از اساتید دانشگاه بودم. حین صحبت با صاحبخانه، برایم پیامکی از طرف جناب سروانی آمد؛ او از پرسنل محترم ناجا بود که یک بار به طور اتفاقی در قم باهم آشنا شدیم.

او در شهرستان نیک شهر خدمت می‌کرد و کم وبیش مطالعات دینی مذهبی هم داشت و با توجه به شغلش، معمولاً برای جلوگیری از جرم یا اصلاح مجرمان، از اخلاق اهل بیت(علیهم السلام) سخن می‌گفت. جناب سروان  که تنها راه علاج مشکلات جامعه را در پیروی از مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) می‌دید، مرتب از این مکتب تبلیغ و اهل سنت را به پیروی از آن تشویق می‌کرد...

صفحات کتاب :
216
کنگره :
‏‫‬‭BP۲۱۲/۵
دیویی :
‏‫‬‭۲۹۷/۴۱۷
کتابشناسی ملی :
5886393
شابک :
9786226084888
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه نیمه پنهان مکران