نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رویای نیمه شب تابستان

داستانهایی که با عنوان کلی داستانهای شکسپیر عرضه می شود در واقع بازنویسی قصه گونه نمایشنامه های نابغه بزرگ انگلیسی ویلیام شکسپیر است .گفتنی در مورد درام های شکسپیر این است که اثار جاویدان او بطورکلی به صورت نمایشنامه نوشته شده است که به لحاظ ارزش هنری جایگاه والایی دارد وتبدیل آنها به داستان های شنیدنی از ارج آنها نمی کاهد. نگاه نویسنده در این داستانها بیشتر توجه به ویژگی درونی انسانها و پرداختن به خصوصیات عالی ومقابله آنها به حسادت، تنگ نظری ،حقارت، عذرخواهی و درمجموع دنائت است لذا شنیدن آنها خالی از لطف نیست.

تبدیل این نمایشنامه ها به داستان توسط چارلزلمب و خواهرش مری در اواخر قرن هجدهم و نیمه اول قرن نوزدهم میلادی صورت گرفته است. کتاب "رویای نیمه شب تابستان" نمایشنامه ای است که توسط ویلیام شکسپیر در سال 1595 یا  1596نوشته شده است و سپس به صورت داستان در آمده است..

این نمایش در آتن اتفاق می افتد و شامل چندین داستان فرعی است که حول ازدواج تزئوس و هیپولیتا می چرخد. یک زیرمجموعه درگیری بین چهار عاشق آتنی است. این عشاق خود را در جنگلی می بینند که پری ها در آن دخالت می کنند و انسانها را دستکاری می کنند و درگیر دسیسه خانگی خود می شوند. این نمایش یکی از محبوب ترین های شکسپیر است.

شایان ذکر است داستانی را که می شنوید خلاصه ای از کتاب اصلی است که با خوانش خانم ندا آسمانی زاد گویا شده است وسعی گردیده است که  واقعیت داستان بیان شده و  نتیجه ای که نویسنده آن قصد داشته است به آن دست یابد حاصل گردد.

دیویی :
۸‮فا‬۳/۶۲
کتابشناسی ملی :
5665938
شابک :
978-964-8008-01-2
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
56
کنگره :
PIR۸۳۵۴‭‬ ‭/ب۳۶۸‏‫‬‭ر۹۳ ۱۳۹۶

کتاب های مشابه رویای نیمه شب تابستان