امتیاز
5 / 4.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 35,000
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 40,000
خرید چاپی
100,000
10%
ت 90,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

شعارهایی که در سال ۱۴۰۱ بارها توسط برخی از دانشآموزان و دانشجویان به گوش رسید، نشان دهنده آن بود که نسل جدید، نه شناختی از حاکمان پهلوی دارد و نه شناختی از رهبران جمهوری اسلامی. به همین جهت نگارش کتاب «سایه روشن » که ۲۵ تفاوت از رهبران ۱۰۰ ساله ایران است، انجام شد. البته فهرست تفاوت ها بسیار بیش از این مقدار است که شاید در فرصتهای بعد ادامه آن نگاشته شود.
این کتاب علیرغم میل باطنی و با خجالتی وصف ناشدنی نگاشته شده که انسان را ذره ای با درد امیرالمومنین(ع) آشنا می کند که می فرمود: الدهر انزلنی، ثم انزلنی، ثم انزلنی، حتی یقال معاویه و علی!؟

بخشی از کتاب سایه روشن

در برنامهٔ روزانه اش هیچ تغییری ایجاد نکرد. حتّی جای نشستنش را که پشت پنجرهٔ اتاق بود، عوض نکرد. تنها تغییری که در محل اقامتش انجام شد، چسباندن نوار چسب روی شیشه ها بود. آیت اللّه خمینی در اواخر جنگ، در روزهایی که پایتخت کشور موشک باران می شد و اکثر ساکنان تهران و شمیران به شهرهای امن پناه برده بودند، حتّی یک بار هم به پناه گاه نزدیک محل اقامتش نرفت. به اذعان پزشکان، حتّی در حین موشک باران، تغییری در تله مانیتور ایجاد نمی شد و ضربان قلبش معمولی می بود. فشار خونش را هم می گرفتند؛ اما هیچ تفاوتی با قبل نمی کرد. انگار از چیزی نمی ترسید.

صفحات کتاب :
107
کنگره :
PIR۸۳۴۵
دیویی :
‫‭۸‮فا‬۳/۶۲
کتابشناسی ملی :
9210489
شابک :
9786229350041
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه سایه روشن