امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
خرید چاپی
85,000
10%
ت 76,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب میلیون‌ها سایه خاکستری

کتاب میلیون‌ها سایه خاکستری اثر سینتیا کادوهاتا است که با ترجمه الهام صادقی‌مزیدی در انتشارات آلاچیق کتاب به چاپ رسیده است.

این رمان نوجوان حول زندگی پسری دوازده ساله به نام یتین می‌گذرد که عاشق فیل و فیلبانی است. او در روستایی آرام و به دور از هیاهو در جنوب ویتنام زندگی می‌کند و از نظر خودش بهترین فیلبان تاریخ دهکده است. بزرگترین رویایی که در ذهن می‌پرورد، داشتن یک مدرسه آموزش فیل است، اما بر خلاف تصور یتین پای جنگ به روستای او هم می‌رسد و زندگی اش را زیرورو می‌کند. این داستان نشان می‌دهد چگونه جنگ باعث می‌شود انسان، شخصیت و رویاهایش تغییر کند.

گزیده کتاب میلیون‌ها سایه خاکستری

آن شب، وقتی یتین در اتاق خانوادگی‌اش در خانۀ مشترک قبیله دراز کشید، همه به خواب رفتند، اما او بیدار ماند و بارها کل ماجراهای بعد ازظهر‍ را مرور کرد. وقتی چشمانش را می‌بست، لیدی را کاملاً واضح می‌دید. سرش گیج رفت. همه می‌گفتند برای اینکه بداند آینده برایش چه رقم می‌زند، هنوز خیلی زود است؛ اما او به خوبی می‌دانست که بقیۀ عمرش فیلبان خواهد بود.

پدرش به او گفته بود آن سوی قضیه را هم ببیند؛ چون حالا چند ماه بود که با لیدی کار می‌کرد، اما به نظر نمی‌رسید پیشرفت چندانی کرده باشد. آن روز وقتی لیدی به دستور یتین زانو زد و ایستاد، اولین بار بود که به حرف او گوش می‌داد. 

صفحات کتاب :
152
کنگره :
‏‫‬‮‭PS۳۵۶۶
دیویی :
‏‫‬‮‭[ج]۸۱۳/۵۴
کتابشناسی ملی :
9181078
شابک :
9786225327122
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه میلیون ها سایه خاکستری