نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ITIL 4

این راهنمای جیبی خلاصه‌ای از ITIL 4را ارائه می‌دهد که در سال 2019 منتشر شده است.

دستورالعمل‌های آموزشی، ارائه بهترین تناسب از نظر آمادگی برای آزمون مبانی 4 ITIL، اگر برای امتحان آماده نمی‌شوید، یک مرجع سریع به مفاهیم اولیه ITIL 4ارائه می‌دهد.

این راهنمای جیبی با درک موارد زیر آگاهی از چارچوب مدیریت خدمات ITIL 4 را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد:

  • مفاهیم کلیدی مدیریت خدمات
  • چگونه هفت اصل راهنمای ITILمی‌تواند به سازمان کمک کند مدیریت خدمات را اتخاذ کند و تطبیق دهد
  • چهار بعد مدیریت خدمات
  • شش فعالیت زنجیرۀ ارزش خدمات و نحوۀ ارتباط آن‌ها
  • هدف و شرایط کلیدی 15 مورد از 34 روش ITIL
  • هفت مورد از این 15 روش ITILبه‌تفصیل

تمام الزامات آزمونITIL 4 Foundation در این راهنمای جیبی پوشش داده شده است. فصل 6 این الزامات را تشریح می‌کند. راهنمای جیبی تمام اطلاعاتی را که باید در Blooms سطح یک بدانید (یادآوری/ تعریف) همراه با مطالبی که باید در Blooms سطح 2 بدانید (توضیح / توضیح)، ارائه می‌دهد.

لطفاً توجه داشته باشید که این راهنمای جیبی محتوا را

نشان می‌دهد.

از مشخصات آزمون مبانی ITIL 4ژانویه 2019، اگر هر نسخه جدیدی متعاقباً پس از آن تاریخ منتشر شد، دانش‌پژوهان باید تفاوت‌ها را مطالعه کنند.

همچنین برای هرکسی که از نسخه‌های قبلی ITIL اطلاعاتی دارد و به‌دنبال پل ارتباطی با نسخه جدید است، پشتیبانی می‌کند. ITIL 4جهشی بزرگ به دنیای مدرن مدیریت خدمات فناوری اطلاعات انجام داد و آخرین اصول و شیوه‌ها را به شیوه‌های مبتنی بر مشتری و خدمات‌محور پوشش داد و اصول Agile را برای حداکثر پشتیبانی از هر کسب‌وکاری قادر ساخت.

اگر می‌خواهید از این راهنمای جیبی به‌عنوان آمادگی برای آزمون Foundation ITIL 4 استفاده کنید، لطفاً روی متن استاندارد (سیاه) تمرکز کنید. تمام مطالبی که فراتر از الزامات اولیه امتحان هستند، به روشی متفاوت، به‌صورت متن کمی رنگی (مانند این پاراگراف) قالب‌بندی می‌شوند. این امر شما را در استفاده از این راهنمای جیبی در آماده‌سازی خود برای امتحان حمایت بیشتری می‌کند.

من معتقدم که این راهنمای جیبی یک ابزار مرجع عالی برای پزشکان، دانش‌پژوهان و سایر افرادی که می‌خواهند خلاصه‌ای مختصر از مفاهیم کلیدی ITIL 4داشته باشند، فراهم می‌کند.

داستان ITIL

ITIL راهنمای پیشرو برای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات درطول سه دهه گذشته بوده است. میلیون‌ها متخصص در سرتاسر جهان از راهنمایی‌های آن در مشاغل روزانه خود استفاده کرده‌اند و رویکردی ساختاریافته برای یکی از مهم‌ترین حوزه‌های پشتیبانی کسب‌وکار مدرن ارائه می‌کنند: ارائۀ خدمات فناوری اطلاعات برای بهبود نتایج کسب‌وکار.

در تجارت دیجیتال مدرن، نقش فناوری اطلاعات (IT) بیشتر شده و با بسیاری از حوزه‌های دیگر ادغام شده است. این امر بر نقش فناوری اطلاعات بیشتر تأکید می‌کند و با تسریع تغییرات کسب‌وکار، خود فناوری اطلاعات برای حمایت از کسب‌وکاری که با آن ادغام شده است، باید سریع‌تر تغییر کند. این بدان‌معناست که ارائه‌دهندۀ خدمات فناوری اطلاعات باید از روش‌های Agile برای ارائۀ سهم خود در ایجاد ارزش استفاده کند. به‌عبارت‌دیگر: زمان نسخۀ جدیدی از راهنمای ITIL فرارسیده بود.

در نسخۀ اول ITIL، از اواخر دهۀ 1980 تا پایان قرن، این راهنمایی براساس فهرست طولانی بهترین شیوه‌ها بود که در ده‌ها کتاب کوچک مستند شده بود. اگرچه تعداد دقیق کتاب‌ها مورد بحث است، اما کل کتابخانه حدود 50 عنوان داشت. این راهنمایی تاحدزیادی بر حمایت از فناوری متمرکز بود.

صفحات کتاب :
163
کنگره :
‫‬‮‭T58/64‬
دیویی :
‫‬‮‭004/068‬
کتابشناسی ملی :
9279645
شابک :
978-622-292-653-3
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه ITIL 4