کتاب وصول pdf

برگی از خاطرات بانوی نمونه مقاومت «شهیده ام یاسر» همسر شهید سید عباس موسوی دبیر کل سابق حزب الله لبنان

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب وصول

مقاومت اسلامی حزب الله به مدد رشادت های شهدا و ایثارگری های رزمندگان و پیروزی های غرورآفرین در برابر دشمن کینه توز اسرائیلی، دوران طلایی و پرافتخاری را در تاریخ لبنان رقم زد و چراغ راه مظلومان و مستضعفانی شد که چشم امید به آزادی و رهایی دوخته اند.

مقاومت اس اسلامی درست در زمانی که کشورهای عربی و اسلامی زیر بار شکست و ناکامی، شانه خم کرده بودند؛ روحیه امید و اعتمادبه نفس را در دل های مردم زنده کرد و آغازگر مسیر نورانی مجاهدت در تاریخ نوین لبنان شد. با ادامه این مسیر، مکتبی شکل گرفت که مردان و زنان مبارز به شوق سیراب شدن از سرچشمه های فکری و تربیتی مقاومت، گرداگردش حلقه زدند و راه و رسم مجاهدت از آن فراگرفتند.

حساسیت این برهه مهم تاریخی، اهمیت مضاعفی به تاریخ نگاری مقاومت و ثبت رویدادها و دشواری های مسیر و الگوهای برجسته مبارزه می دهد. حفظ و ثبت شاهکارها این امکان را برای نسل های آینده فراهم می کند تا با جرعه ای از این چشمه بابرکت عطش خود را فروبنشانند.

جهت دستیابی به این مهم، «انجمن فرهنگی لبنان » پس از آزادسازی لبنان در سال 2000 میلادی بر آن شد تا بخشی از این مسئولیت را برعهده گرفته و معرفی گوشه ای از این رشادت ها را در اولویت فعالیت های خود قرار دهد. از همین رو تاریخ نگاری و مستندسازی نقش بی بدیل زنان مبارز جبهه مقاومت در مرحله پس از اشغال لبنان سال 1982 در دستور کار انجمن قرار گرفت.

این انجمن در نظر دارد با پرداختن به زندگینامه زنانی که به نوعی به جبهه مقاومت یاری رساندند؛ به معرفی گوشه هایی از مبارزات آنان بپردازد. مجموعه «بانوی مقاوم » که کتاب حاضر نیز بخشی از آن است، دربردارنده خاطرات و داستان زندگی بانوانی است که در جبهه مقاومت یا به عنوان مادر و همسر رزمندگان نقش ایفا کرده اند یا خود طعم اسارت و جانبازی را چشیده و با تحمل ایثارگری ها، نقش برجسته ای در سطوح مختلف تربیتی و بسیج نیروها از خود به یادگار گذاشته اند.

کنگره :
‏‫PJA۴۹۱۸‭‬ ‭/م۹‏‫‭و۶ ۱۳۹۷
دیویی :
‏‫‭۸۹۲/۷۳۷
کتابشناسی ملی :
5295426
شابک :
9786003314696
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
207

کتاب های مشابه وصول