امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 99,000
نظر شما چیست؟


معرفی کتاب کانسارهای فلزی و جایگاه‌ آنها در ایران و جهان

با افزایش روزافزون جمعیت، ذخایر فلزی نیاز به جایگزینی توسط منابع جدید دارند. باید مناطق مستعد کانی‌زایی شناسایی و بررسی شوند تا منابع جدید شناسایی و تبدیل به ذخایر شوند.

کتاب حاضر تفکیک منابع به تفکیک فلز است و هدف از تالیف این کتاب برطرف کردن نیاز جامعه شناسی و اکتشاف معدنی کشور به یک منبع جامع به منظور توصیف ویژگی‌های زمین شناسی و اکتشافی کانسارهای فلزی است.

گزیده‌ای از کتاب کانسارهای فلزی و جایگاه آنها در ایران و جهان


نیاز روزافزون بشر به فلز طلا چنان است، که همواره در پی گسترش دانش خود برای کشف ذخایر جدید و روش‌هایی با سطح تکنولوژی بالا برای افزایش تولید و بهره‌وری می‌باشد. تغییر ساختار ذخایر معدنی موجود و کاهش عیار توسط معادن نیز خود دلیلی برای گسترش تکنولوژی جدید برای استحصال طلامی‌باشد.

 حال در چنین زمانی کشور ایران با دارا بودن قابلیت‌های خاص خود در بخش ذخایر طلا و به خصوص از نظر رفراکتیو بودن عمده ذخایر بزرگ شناخته شده در ایر ان نیاز مبرم و حتمی به دسترسی به تکنولوژی خاص چنین ذخایری را دارد.

به‌طور کلی کانسارهای طلا به دو نوع تقسیم می‌شوند:

1- کانسارهای برجا: در این کانسارها طلا همراه با سنگهای آذرین اسیدی عمیق و بینابینی و نیز به ندرت در سنگهای آذرین خروجی یافت می‌شود. 

2-کانسارهای آبرفتی: از تخریب کانسارهای برجا وحمل و نقل آنها به وسیله عوامل‌طبیعی تشکیل می‌شوند. تجمع طلای ناب در این صورت در بستر رودخانه یا دریاچه‌های بسته انجام می‌گیرد.

کتابشناسی ملی :
7553431
شابک :
9786222860035
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
668
کنگره :
1399 TN263
دیویی :
553/4

کتاب های مشابه کانسارهای فلزی و جایگاه آنها در ایران و جهان