امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 72,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب همۀ نت‌های نواخته شده


کتاب همۀ نت‌های نواخته شده نوشتۀ لیزا جنوا که با ترجمۀ محمد مشایخی منتشر شده، پیرامون زندگی ریچارد ایوانز، پیانیستی مشهور است. ریچارد در تمام کنسرت‌هایش مورد تحسین قرار می‌گیرد. اما ناگهان در یکی از این کنسرت‌ها متوجه می‌شود که دست راستش به خاطر بیماری ای‌ال‌اس، توانایی‌اش را از دست داده و به زودی کنترل دست چپش را نیز از دست خواهد داد. کتاب پیش رو همۀ جنبه‌های زندگی ریچارد را مورد بازبینی قرار می‌دهد؛ از ضعف عضلات، تحلیل رفتن قدرت صدا و تنفس گرفته تا مرور خاطرات گذشته با همسرش. جنوا لایه‌های وجود قهرمانش را واکاوی می‌کند تا معنای دوباره‌ای برای زندگی بیابد.


برشی از کتاب همۀ نت‌های نواخته شده

ریچارد برای اولین بار پس از 3 هفته پشت پیانو می‌نشیند. آخرین‌بار روز 17 ام ماه آگوست بود، روزی که انگشت اشارۀ دست راستش تسلیم این جنگ شد، روزی که انگشتان دست راستش دیگر آرزوی او را نمی‌شنیدند. پیش‌تر هر روز آن‌ها را نگاه می‌کرد. روز 18 ام آوست، هنوز می‌توانست انگشت اشارۀ دست راستش را به‌آرامی تکان دهد و این حرکت را که نیازمند یک تلاش مغزی و فیزیکی بزرگ بود و درنهایت فقط به یک لرزش بسیار ضعیف شباهت داشت جشن می‌گرفت.

تمام امید زندگی‌اش به این دست راست بود. انگشتانی که 8 ماه پیش بر روی کلیدهای پیانو می‌رقصیدند و پیچیده‌ترین و پرتحرک‌ترین قطعات را بدون از دست دادن حتی یک نت، به زیبایی می‌نواختند، درست در زمان مناسب، انرژی لازم برای به صدا درآوردن نت را نداشتند.

صفحات کتاب :
258
کنگره :
PS۳۶۰۶
دیویی :
‏‫‬‭۸۱۳/۶
کتابشناسی ملی :
9310972
شابک :
978-622-292-157-6
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه همه نت های نواخته شده