امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 24,000
خرید چاپی
70,000
10%
ت 63,000
نظر شما چیست؟

کتاب ره نامه 39 تمدن نوین اسلامی، سی و نهمین کتاب مجموعه ره نامه، نوشته ی آیت الله عظمی خامنه ای می باشد. مجموعه کتاب ره نامه به کوشش معاونت پژوهش و آموزش موسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گردآوری شده است و در انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

معرفی کتاب ره نامه 39 تمدن نوین اسلامی

ره نامه مجموعه‌ای است شامل چهل دفتر که مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمّدی(ص) را با توجّه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند و از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه و ژرف‌نگر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)، به ترسیم اندیشه و سلوک یک جوان مؤمن انقلابی می‌پردازد. جلد 39 ره نامه به موضوع تمدن نوین اسلامی از نگاه رهبری پرداخته است.

خلاصه کتاب ره نامه 39 تمدن نوین اسلامی

ما باید دنبال تمدّن نوین اسلامی باشیم برای بشریّت؛ این تفاوت اساسی دارد با آنچه قدرت ها درباره ی بشریّت فکر می کنند و عمل می کنند؛ این به معنای تصرّف سرزمین ها نیست؛ این به معنای تجاوز به حقوق ملّت ها نیست؛ این به معنای تحمیل اخلاق و فرهنگ خود بر دیگر ملّت ها نیست؛ این به معنای عرضه کردن هدیه ی الهی به ملّت ها است، تا ملّت ها با اختیار خود، با انتخاب خود، با تشخیص خود راه درست را انتخاب کنند... دشمن آمریکا «اسلام گرایی» است؛ اسلام گرایی. یعنی مسلمان تا وقتی بی تفاوت راهش را بیاید و برود و انگیزه ای نسبت به اسلام نداشته باشد، احساس دشمنی با او نمی کنند؛ امّا وقتی اسلام گرایی به میان آمد، پای بندی و تقیّد به اسلام و حاکمیّت اسلام به میان آمد، پایه ریزیِ همان تمدّن اسلامی وقتی به میان آمد، دشمنی ها شروع می شود...
کتاب ره نامه 39 در 10 فصل با عناوین زیر به موضوع مهم بصیرت از دیدگاه مقام عظمی ولایت می پردازد.
فصل اوّل: چیستی تمدّن نوین اسلامی 
فصل دوّم: فرهنگ؛ خاستگاه تمدّن 
فصل سوّم: پیشینه ی تمدّن اسلامی 
فصل چهارم: اهداف تمدّن نوین اسلامی 
فصل پنجم: مؤلّفه های تمدّن نوین اسلامی 
فصل ششم: تمایزات با تمدّن غربی 
فصل هفتم: الگوی اسلامی _ ایرانی پیشرفت؛ نقشه ی راه 
فصل هشتم: عرصه های پیشرفت 
فصل نهم: بایسته های ایجاد تمدّن 
فصل دهم: چالشها و آسیب ها 

برشی از متن کتاب تمدن نوین اسلامی ره نامه 39 

اهمّیّت پیشرفت مادّی در عین اصل بودن معنویّات
گرچه اسلام، نهضت و حرکت معنوی و اخلاقی بود و هدف اعلای اسلام عبارت است از ساخت انسان متکامل و منطبق با طراز اسلامی، لکن بدون شک پیشرفت علم و پیشرفت و اعتلاء اقتصادی جزو هدف های اسلامی است؛ لذا شما ملاحظه می کنید که در تمدّن اسلامی، اسلام در یکی از فقیرترین و عقب‏مانده‏ترین نقاط دنیا ظهور کرد؛ امّا هنوز پنجاه سال از عمر آن نگذشته بود که بیش از پنجاه درصد از دنیای متمدّن آن روز در زیر پرچم اسلام قرار گرفت و هنوز بیش از دو قرن از عمر این تمدّن نگذشته بود که دنیای بزرگ اسلامی در آن روز، قلّه‏ی تمدّن بشری از لحاظ علم و انواع دانش و پیشرفت های مدنی و اقتصادی شد؛ این نبود مگر به برکت تعالیم اسلام. اسلام به ما نمی گوید که ما معنویّت را ملاحظه کنیم، امّا از متن زندگی جامعه‏ی انسانی غافل بمانیم. ما باید برای استقلال امّت اسلامی و برای عزّت آن، همه‏ی تدابیر لازم را به کار ببریم، که یکی از مهم‏ترینِ آنها، مسئله‏ی اقتصاد است. بنابراین، تلاش برای رشد و توسعه و اعتلاء جنبه‏ی اقتصادی دنیای اسلام، از کارهایی است که بلاشک جزو هدف های اسلامی است.

خرید کتاب ره نامه 39 تمدن نوین اسلامی

نسخه چاپی کتاب ره نامه 39 تمدن نوین اسلامی را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و با تخفیف خریداری کنید.

دانلود کتاب تمدن نوین اسلامی جلد 39 ره نامه  

کتاب ره نامه 39 تمدن نوین اسلامی را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان مطالعه کنید.

مشخصات کتاب ره نامه 39 تمدن نوین اسلامی را در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: آیت الله سید علی خامنه ای 
تعداد صفحه: 143
موضوع: جامعه شناسی، تمدن نوین اسلامی از نگاه مقام معظم رهبری
قالب: الکترونیک و چاپی با تخفیف
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
143
کنگره :
‏‫‮‮‭DSR۱۶۹۲‬‬
دیویی :
‏‫‬‮‭۹۵۵/۰۸۴۴‬‬
کتابشناسی ملی :
9382761
شابک :
9786225503113

کتاب های مشابه تمدن نوین اسلامی