امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 22,000
خرید چاپی
65,000
10%
ت 58,500
نظر شما چیست؟

کتاب ره نامه 5 دین، دنیا و آخرت، پنجمین کتاب مجموعه ره نامه، نوشته ی آیت الله عظمی خامنه ای می باشد. مجموعه کتاب ره نامه به کوشش معاونت پژوهش و آموزش موسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گردآوری شده است و در انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

معرفی کتاب ره نامه 5 دین، دنیا و آخرت

ره نامه مجموعه‌ای است شامل چهل دفتر که مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمّدی(ص) را با توجّه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند و از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه و ژرف‌نگر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)، به ترسیم اندیشه و سلوک یک جوان مؤمن انقلابی می‌پردازد. جلد 5 ره نامه به مباحثی چون دین، دنیا و آخرت از منظر مقام عظمی ولایت پرداخته است.

خلاصه کتاب ره نامه 5 دین، دنیا و آخرت

مکتبهای مادّی تمام همّتشان این است که مرتع درست بشود! تمام همّت این است که منزل داشته باشند؛ رفاه داشته باشند _ آنهایی که راست می گویند _ اسلام مقصدش بالاتر از این ها است. مکتب اسلام یک مکتب مادّی نیست؛ یک مکتب مادّی _ معنوی است. اسلام مادّیّت را در پناه معنویّت، قبول دارد. اسلام برای تهذیب انسان و انسان سازی آمده است. همه ی مکتب های توحیدی برای انسان سازی آمده اند... مقصد اسلام و مقصد همه ی انبیا این است که آدم ها را تربیت کنند؛ صورت های آدمی را آدم معنوی و واقعی کنند.
کتاب ره نامه 5 دین، دنیا و آخرت شامل 10 فصل با عناوین زیر می باشد:
فصل اوّل: معنا و منزلت دین
فصل دوّم: ضرورت دین
فصل سوّم: اهداف دین
فصل چهارم: قلمرو و جامعیت دین
فصل پنجم: دین و شئون انسانی
فصل ششم: دین و آبادانی دنیا
فصل هفتم: دنیای مذموم و تلقّی غلط از دنیا
فصل هشتم: آخرت؛ حقیقت دنیا
فصل نهم: آثار مرگ باوری و اعتقاد به معاد
فصل دهم: انقلاب اسلامی؛ محصول نگرش جامع به دین، دنیا و آخرت

برشی از متن کتاب دین، دنیا و آخرت ره نامه 5

 همراهی و عدم تعارض دین و عقل
کسی که دارای عقل است، کسی که عقل را آزموده و تجربه کرده است و دین را هم می شناسد، خوب میداند که دین هیچ منافاتی با دانش بشر و با عقل بشر نمی تواند داشته باشد اصلاً؛ و ندارد. آن چه که دین بگوید، عقل های صحیح می فهمند و می پسندند... وقتی عقل انسان و تجربه ی دانش بشر الکل را می شناسد و مضرّات الکل را، ضربه و لطمه ی آن را بر روی جسم، بر روی اعصاب، بر روی روحیه و بر روی وضع عمومی اجتماع می فهمد، چرا من نتوانم و جرئت نکنم که آیه ی قرآن را با قدرت بخوانم؛ «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَیسِرُ وَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّییطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ»؛ چرا آیه ی قرآن را مطرح نکنم؟ چرا استناد نکنم به آنچه که دانش بشر در این زمینه فهمیده؟ چرا نگویم که از عمل شیطان است؛ یعنی شیطان ها هستند که این را به شما می دهند و شیطان ها هستند که از عرق خوری آن عرق خور بدبخت استفاده می برند.

خرید کتاب ره نامه 5 دین، دنیا و آخرت

نسخه چاپی کتاب ره نامه 5 دین، دنیا و آخرت را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و با تخفیف خریداری کنید.

دانلود کتاب دین، دنیا و آخرت ره نامه 5

کتاب ره نامه 5 دین، دنیا و آخرت را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان مطالعه کنید.

مشخصات کتاب ره نامه 5 دین، دنیا و آخرت را در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: آیت الله سید علی خامنه ای 
تعداد صفحه: 131
موضوع: دین پژوهی، دین، دنیا و آخرت از دیدگاه مقام معظم رهبری
قالب: الکترونیک و چاپی با تخفیف
صفحات کتاب :
131
کنگره :
DSR۱۶۹۲
دیویی :
‏‫‭۹۵۵/۰۸۴۴‬
کتابشناسی ملی :
9374895
شابک :
9786227491753
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه دین، دنیا و آخرت