امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 24,000
خرید چاپی
70,000
10%
ت 63,000
نظر شما چیست؟

کتاب ره نامه 18 اصول گرایی و اصلاح طلبی هجدهمین کتاب مجموعه ره نامه، نوشته ی آیت الله عظمی خامنه ای می باشد. مجموعه کتاب ره نامه به کوشش معاونت پژوهش و آموزش موسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گردآوری شده است و در انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

معرفی کتاب ره نامه 18 اصول گرایی و اصلاح طلبی

این انقلاب بر پایه ی اصول مستحکمی بنا شد؛ هم اجرای عدالت را مورد نظر قرار داد، هم آزادی و استقلال را _ که برای ملّتها از مهم ترین ارزشها است _ مورد توجّه قرار داد، هم معنویّت و اخلاق را. این انقلاب، ترکیبی از عدالت خواهی و آزادی خواهی و مردم سالاری و معنویّت و اخلاق است.
ره نامه مجموعه‌ای است شامل چهل دفتر که مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمّدی(ص) را با توجّه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند و از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه و ژرف‌نگر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)، به ترسیم اندیشه و سلوک یک جوان مؤمن انقلابی می‌پردازد. جلد 18 این مجموعه سخنان ایشان پیرامون مسائل سیاسی گروه ها و جبهه هایی چون اصولگرایی و اصلاح طلبی را جمع آوری کرده است.

خلاصه کتاب ره نامه 18 اصول گرایی و اصلاح طلبی

در محیط مدارس و دانشگاه ها و دانش سراها آگاهانه و متعهّد به پا خیزید و به هم پیوندید و برای نجات اسلام و کشور کوشش کنید؛ و قبل از هر چیز عملاً از احکام پرارج اسلام که سعادت ملّتها را بیمه نموده است، پیروی کنید؛ و جناحهایی را که در اثر تبلیغات اجانب، فریب خورده و بعضی مکتبها را پذیرفته اند و یا به آنها تمایل پیدا کرده اند، از حیله ی دشمن آگاه کنید؛ و جنایتهای سران حیله باز مکتبهای منحرف را افشا کنید؛ و برای نجات کشور، از تفرقه و تشتّت، سخت احتراز کنید، و با صراحت خواستهای ما را که خواست همه ی مستضعفین است به آنان گوشزد کنید؛ و شعار ما را که شعار ملّت محروم و مظلوم است به آنان پیشنهاد کنید؛ باشد که با شناخت صحیح به شما بپیوندند. و از طرف من به آنان بگویید اسلامی که شما از زبان دیگران یا ناآشنایان به مکتب قرآن شنیده اید و یا منحرفان تفرقه طلب و عمّال استعمارگران به شما معرّفی کرده اند اسلام نیست؛ بیایید اسلام عزیز را از دانشمندان آشنا به منطق قرآن بشنوید و در آن، چیزی را که بالاتر از آمال و افکار شما است بیابید، و گول مبلّغان استعمارگران را مخورید؛ یک نظر سطحی به وضع سران این گونه کشورها کافی است که شما را بیدار کند.
اینها گوشه ای از سخنان مقام معظم رهبری و بیان هدف از ایجاد تشکل و جبهه را مطرح می کند. کتاب ره نامه 18 دارای 10 فصل با عناوین زیر می باشد:
فصل اوّل: انقلاب اسلامی بر مبنای اصول اسلامی
فصل دوّم: اصالت انقلابی بودن
فصل سوّم: اصول گرایی در مبانی، اصلاح طلبی در روش
فصل چهارم: چیستی و شاخصهای اصول گرایی انقلابی 
فصل پنجم: اصول گرایی اصلاح طلبانه
فصل ششم: ویژگی های اصلاح طلبی انقلابی
فصل هفتم: اصلاح طلبی آمریکایی
فصل هشتم: اعتدال
فصل نهم: دیدگاه های مختلف دیگر
فصل دهم: انقلاب اسلامی و تحزّب

برشی از متن کتاب ره نامه 18 اصول گرایی و اصلاح طلبی

اصلی ترین اصلاح
اساس اصلاحات این است که ما با فقر و فساد و تبعیض مبارزه کنیم. هر اصلاحاتی _ اگر واقعاً اصلاحات باشد _ بر محور این میچرخد. بدترین فسادها در جامعه، رواج فقر و افزایش شکاف بین فقیر و غنی است. بدترین فسادها در جامعه این است که کسانی دچار فساد مالی و اقتصادی شوند و از بیت المال مردم برای منافع شخصی و پر کردن جیب خود تغذیه کنند. بزرگ ترین فسادها این است که در اجرا و اعمال قانون در جامعه تبعیض باشد و به شایستگی ها و صلاحیّتها و قابلیّتهای افراد توجّه نشود. همان فقر و فساد و تبعیضی که بارها عرض کرده ایم، مردم تأیید کردند که مبارزه ی با اینها، همان اصلاحات واقعی است. این را مردم می خواهند... دستگاه ها، دولتها و مجموعه های کاری، کارِ خوب دارند؛ اشتباه و خطا و کار بد هم دارند که باید اصلاح شود. 

خرید کتاب ره نامه 18 اصول گرایی و اصلاح طلبی

نسخه چاپی کتاب ره نامه 18 اصول گرایی و اصلاح طلبی را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و با تخفیف خریداری کنید.

دانلود کتاب اصول گرایی و اصلاح طلبی جلد 18 ره نامه

کتاب ره نامه 18 اصول گرایی و اصلاح طلبی را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان مطالعه کنید.

مشخصات کتاب ره نامه 18 اصول گرایی و اصلاح طلبی را در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: آیت الله سید علی خامنه ای 
تعداد صفحه: 143
موضوع: حقوق و علوم سیاسی، جایگاه اصول گرایی و اصلاح طلبی در منظر مقام معظم رهبری
قالب: الکترونیک و چاپی با تخفیف
صفحات کتاب :
143
کنگره :
DSR۱۶۹۲
دیویی :
‏‫‭۹۵۵/۰۸۴۴‬
کتابشناسی ملی :
9383967
شابک :
9786227491890
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه اصول گرایی و اصلاح طلبی