امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
75,000
10%
ت 67,500
نظر شما چیست؟

کتاب ره نامه 8 پیامبر اسلام (ص) هشتمین کتاب مجموعه ره نامه، نوشته ی آیت الله عظمی خامنه ای می باشد. مجموعه کتاب ره نامه به کوشش معاونت پژوهش و آموزش موسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گردآوری شده است و در انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

معرفی کتاب ره نامه 8 پیامبر اسلام (ص)

در بعثت آنچه لبّ مطلب است عبارت است از توحید؛ توحید یعنی عبودیّت خدای متعال به صورت انحصاری؛ یعنی هواها، هوس ها، شهوت ها، غضب ها بر زندگی انسان حاکم نباشد؛ یعنی دیکتاتوری ها، استبدادها، منیّت ها اداره کننده ی زندگی انسان نباشند؛ منشأ مدیریّت زندگی انسان عبارت باشد از علم الهی و قدرت الهی و رحمت الهی و فیض الهی و هدایت الهی؛ این معنای توحید است.
حقیقتاً امروز بشریّت از همیشه محتاج تر است برای فهم کردن معنای بعثت و حقیقت بعثت.
ره نامه مجموعه‌ای است شامل چهل دفتر که مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمّدی(ص) را با توجّه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند و از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه و ژرف‌نگر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)، به ترسیم اندیشه و سلوک یک جوان مؤمن انقلابی می‌پردازد. جلد هشتم این مجموعه سخنان ایشان را پیرامون پیامبر اسلام (ص) را گردآوری کرده است.

خلاصه کتاب ره نامه 8 پیامبر اسلام (ص)

ذات مقدّس حق تعالی که غیب است و در عین حال ظاهر است، مستجمع همه ی کمال به طور غیر متناهی است، در رسول اکرم متجلّی است به تمام اسماء و صفات و در قرآن متجلّی است به تمام اسماء و صفات. و روز بعثت روزی است که خدای تبارک وتعالی، موجود کاملی که از او کامل تر نیست و نمی شود باشد مأمور کرد که تکمیل کند موجودات را.
رسول خدا(صلّی الله علیه وآله) که علمش از وحی الهی مأخوذ بود و روحش به قدری بزرگ بود که یک تنه غلبه بر روحیّات میلیون ها میلیون بشر کرد، تمام عادات جاهلیّت و ادیان باطله را زیر پا گذاشت و نَسخ جمیع کتب کرد و ختم دایره ی نبوّت به وجود شریفش شد، سلطان دنیا و آخرت و متصرّف در تمام عوالم بود باذن الله.
رهنامه عرصه ی گستردهای از موضوعات گوناگون را در بر می گیرد که در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی جوانان مورد نیاز است و می تواند شاکله ی فکری و رفتاری آنان را ترسیم کند. جلد 8 ره نامه دارای 10 فصل با عناوین زیر می باشد:
فصل اوّل: جایگاه و شأن پیامبر
فصل دوّم: برگه هایی از زندگی پیامبر
فصل سوّم: سیره ی پیامبر
فصل چهارم: اسوه ی حسنه
فصل پنجم: حکومت پیامبر
فصل ششم: جانشینی پیامبر
فصل هفتم: دفاع از پیامبر
فصل هشتم: امّت اسلام
فصل نهم: وحدت اسلامی

برشی از متن کتاب پیامبر اسلام (ص) ره نامه 8

چرا می گویند بعثت، ارسال رسل، فرستادن رسول؟ خب فرض بفرمایید یک فیلسوفی هم یک وقتی در یک جامعه ای به وجود می آید، مثلاً فرض کنید افلاطون یا سقراط؛ اینها هم کسانی بودند که به بشریّت چیزهایی یاد دادند امّا آنها «بَعث» نیست؛ انبیا از آن قبیل نیستند؛ انبیا بعثت دارند. بعثت پیامبر مکرّم و معظّم اسلام هم برترین بعثت ها، جامع ترین بعثت ها، کامل ترین بعثت ها، و ماندگارترین بعثت ها است؛ یعنی این بعثت امروز هم هست؛ امروز هم پیغمبر اکرم در حال بعثت است. [یعنی] شما که قرآن را میخوانید، درسی می گیرید، انگیزه ای پیدا می کنید و یک حرکت را شروع می کنید، ادامه ی بعثت پیغمبر است. ملّت ایران که پشت سر یک شخصیّت عظیمی مثل امام بزرگوار قرار می گیرد، از موانع عبور می کند، سختی ها را تحمّل می کند، سختی ها را زیر پا لِه می کند و به جلو حرکت می کند، یک بنای پوسیده ی طاغوتیِ خبیثِ چندهزارساله را در مهم ترین نقطه ی منطقه یعنی در ایران به هم می ریزد و یک بنای اسلامی درست می کند، همان ادامه ی بعثت پیغمبر است. انقلاب، ادامه ی بعثت پیغمبر بود، جمهوری اسلامی ادامه ی بعثت پیغمبر است؛ حرف ما این است. آن که با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی دشمن است، مثل همان دشمنانِ صدر اسلام، با بعثت اسلامی و با حرکت توحیدی دشمن است؛ حرف ما این است.

خرید کتاب ره نامه 8 پیامبر اسلام (ص)

نسخه چاپی کتاب ره نامه 8 پیامبر اسلام (ص) را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و با تخفیف خریداری کنید.

دانلود کتاب پیامبر اسلام (ص) ره نامه 8

کتاب ره نامه 8 پیامبر اسلام (ص) را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان مطالعه کنید.

مشخصات کتاب ره نامه 31 جوان را در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: آیت الله سید علی خامنه ای 
تعداد صفحه: 156
موضوع: پیامبر شناسی، پیامبر اسلام از دیدگاه مقام معظم رهبری
قالب: الکترونیک و چاپی با تخفیف
شابک :
9786227491784
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
156
کنگره :
1402 7ت2خ/BP102
دیویی :
297/18
کتابشناسی ملی :
4679523

کتاب های مشابه پیامبر (صلی الله علیه و آله)