امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 60,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مسائل و مشکلات زناشویی


کتاب مسائل و مشکلات زناشویی نوشتۀ احمد بهشتی، موضوعات مختلفی مانند مصلحت کودک، حق حضانت، ازدواج موقت شرم و حیا، مقوله زیبایی و این قبیل موضوعات را مورد بررسی قرار داده است. ایدۀ اصلی شکل‌گیری این کتاب که چاپ نخست آن به سال ۱۳۶۸ باز می‌گردد، پاسخ سؤالات مخاطبین مجلۀ «زن روز» بود که در آن سلسله مقالاتی با موضوع خانواده به قلم احمد بهشتی منتشر می‌شد. از همین رو، نامه‌های متعددی از خوانندگان به این مجله ارسال شد و از طریق مجله به دست نویسنده رسید. نویسنده در پیشگفتار کتاب به این نکته اشاره کرده است که: «مشکل خانواده‌ها بی‌ارتباط با مشکلات اقتصادی، اخلاقی، فرهنگی و دینی جامعه نیست؛ بنابراین اگر مشکلات جامعه رفع شود، بی‌شک، بسیاری از مشکلات خانوادگی نیز رفع می‌شود». اثر پیش رو، پاسخ تفصیلی نویسنده به برخی نامه‌هاست که متن آن نامه‌ها نیز در کتاب آمده است.


برشی از کتاب مسائل و مشکلات زناشویی


ازدواج موقت، برای اشخاصی که نمی‌توانند ازدواج کنند یا می‌توانند ازدواج کنند؛ ولی نمی‌خواهند شرایط و شایستگی لازم را برای ورود به مدرسه تکامل‌بخش خانواده به دست آورند، وسیله‌ای است بسیار مفید.

آنها از این رهگذر، هم از زنای کبیره، مصونیت پیدا می‌کنند و هم از زنای با چشم و هم از خطرها و وسوسه‌های شیطانی.

در عین اینکه از این خطرهای مهلک رهایی پیدا می‌کنند، هرگز برای زن و فرزند، به کسب حرام روی نمی‌آورند و مخارج و هزینه‌های خانوادگی، آنها را به شبهات نمی‌افکند و در عین حال، مشغله‌ای هم ندارند که باعث غفلت آنها از یاد خدا بشود.

متأسفانه سوءاستفاده‌ها و برداشت‌های غلط از این قانون ارزشمند سبب شده است که اشخاصی صیغه را امری مبتذل یا غلط، تصور کنند. درحالی‌که شرایط اجتماعی ایجاب می‌کند، افرادی که قادر به تشکیل خانواده نیستند یا شایستگی آن را ندارند، بتوانند از این رهگذر خود را از خطر انحرافات جنسی و بی‌عفتی رها سازند.

شابک :
978-964-304-955-3
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
260
کنگره :
‭BP۲۵۸/۵‬
دیویی :
‭۲۹۷/۷۲۵‬
کتابشناسی ملی :
9032493

کتاب های مشابه مسائل و مشکلات زناشویی