امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
نظر شما چیست؟

مجمع ناشران انقلاب اسلامی در جدیدترین شمارهٔ «شیرازه کتاب» که با عنوان «راویان حقیقت» منتشر شده است، به روایت تاریخ معاصر و ادبیات انقلاب پرداخته و گزارشی جامع از سومین دوره جایزه ادبی شهید اندرزگو را نیز ارائه کرده است.

شیرازه کتاب، در بخش «خانواده نشر» پس از گردآوری آخرین اخبار و تازه‌‌های حوزهٔ کتاب، به ارائه گزارشی از نشست هم‌اندیشی نویسندگان ادبیات داستانی با محققان و پژوهشگران تاریخ معاصر پرداخته و در پایان این بخش گزارش سلسله نشست‌های علمی و تخصصی تاریخ معاصر ایران که در حاشیه دومین نمایشگاه مجازی تخصصی کتب تاریخ معاصر برگزار شده بود، نیز منتشر شده است.

در «پرونده ویژه» این شماره شیرازه کتاب به موضوع سومین دوره جایزه ادبی شهید اندرزگو پرداخته است. در این بخش، گفت‌وگویی با دکتر محسن پرویز دبیر علمی سومین دوره این جایزه، گزارشی تفصیلی از آیین اختتامیه سومین دوره جایزه ادبی شهید اندرزگو و همچنین نشست‌های معرفی آثار منتخب و نامزدشده این دوره را به انضمام گفت‌وگو با داوران این جایزه را می‌خوانید. همچنین در این بخش، ده کتاب راه‌یافته به مرحله نهایی معرفی شده و گفت‌و‌گو با نویسندگان این آثار را شاهد خواهید بود.

در بخش «طعم کتاب» نیز، علاوه بر نکاتی برای نوشتن» که فاطمه سلیمانی ازندریانی آن را تنظیم کرده است، نگاهی به مجموعه دوجلدی کتاب «دانشنامه زندان سیاسی دوره پهلوی» شده است. در این بخش یادداشت‌هایی در راستای معرفی کتاب «یاس کبود» آورده شده و گفت‌وگویی با راضیه تجار نویسنده این کتاب، در اختیار مخاطبان قرار داده شده است.

در «کافه کتاب» نیز یادداشت‌هایی از حسام آبنوس، محمدرضا اسماعیلی، زهرا پیوندی، سیده فهیمه جعفری، میثم رشیدی، مرضیه کیان، مجتبی مومنی و شیما ناصری دربارۀ موضوع روایت تاریخ معاصر در ادبیات گردآوری شده است.

مخاطبان برای تهیه نسخه الکترونیک مجلۀ «شیرازه کتاب» از طریق نرم‌افزار فراکتاب و برای خرید فیزیکی با پیام به شمارۀ ۰۹۰۵۳۵۹۷۴۹۵ اقدام نمایند.


صفحات کتاب :
188
شماره :
67 و 68
تاریخ نشر :
1402/09/01
قیمت نسخه چاپی :
950000

کتاب های مشابه شیرازه کتاب (شماره 67 و 68)