امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 54,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب معجزه‌ای سریع به نام مراقبه 

اگر اضطراب‌ها و تشویش‌های ذهنی شما را آزار می‌دهند و یا اینکه می‌خواهید آرامش عمیق و موفقیت‌های پی درپی را تجربه کنید، باید بگویم که مناسب‌ترین کتاب را انتخاب کرده‌اید.کتاب معجزه‌ای سریع به نام مراقبه سفری آرامش بخش و شگفت انگیز به دنیای درون و مسیر سبزی است برای گریز از دغدغه‌های روزافزون هریک از ما. مراقبه، پرواز به فراسوی ذهن است و عشق تنها تجربه‌ای است که از زمان فراتر می رود.

 معجزه‌ای سریع به نام مراقبه نوشته جناب آقای دکتر سید اشکان حقیقی منتشر شده در نشر متخصصان است.

گزیده  کتاب معجزه‌ای سریع به نام مراقبه 

 مقدمه

با نام و یاد خداوند مهربانم که همواره لطف و رحمت بی کرانش، روشنی بخش خرد و بصیرت درونی ام بوده است، این سفر شگفت انگیز به درون را با هم آغاز می نماییم. همه ی ما همواره به پادشاه عالم که رحمتش بی کران است، دسترسی داریم؛ اوست که از ازل در نهان خانه ی هریک از ما میهمان شده است، او نزدیک ترین به ماست. اوست که همواره امواج بیداری و آگاهی را به جهان درونمان طنین انداز می کند و با یاری از وجود کریمانه ی اوست که کارها آسان می شود و غیرممکنی وجود ندارد، اما چگونه می توان با پادشاه عالم ارتباطی عاشقانه برقرار کرد؟ چگونه می توان به این منبع قدرت و آگاهی وصل شد؟ چه می شود که انسان این رابطه عمیق با خالق خود را فراموش می کند و گاه و بیگاه در تنش و اضطراب و عدم اطمینان به سر می برد؟ آنجا که حضرت مولانا می فرماید:

تو مگو ما را بدان شه بار نیست

با کریمان کارها دشوار نیست


چگونه می توان به بارگاه این پادشاه عالم راه یافت تا هر دشواری آسان شود؟

هدف من از نوشتن این کتاب، پاسخ به همین سؤالات است؛ درواقع هدف، بازیابی رابطه ی عمیق خالق و مخلوق است تا در حضور مهربانانه اش و با هدایت او به سوی آگاهی و روشنایی درون سفر کنیم؛ تا در اقیانوس آرامش او غوطه ور شویم و امواج آرامشش، همواره ساحل وجودمان را نوازش کند و این تنها زمانی امکان پذیر است که گوهر ناب آرامش وجودی خود را دوباره پیدا کنیم. تمرین مراقبه مانند گذشته تنها مربوط به راهب ها و افراد بزرگ معنوی کشورهای خاصی نیست که تنها قصد آن ها خودشناسی و رسیدن به آگاهی درون باشد، بلکه طی آمارهای جدید بیشتر از 50درصد افراد کشورهای پیشرفته با مراقبه آشنایی دارند و بسیاری از افراد موفق، سلبریتی ها، ورزشکاران موفق، کارآفرینان و حتی رئیس جمهور کشورهای مختلف جهت ارتقای سطح آرامش و سلامتی، موفقیت مالی، تحصیلی، عاطفی و تجاری خود مراقبه می کنند و مراقبه تبدیل به یک عادت از افراد موفق شده است و از مرز کشورها، فرهنگ ها و اعتقادات مختلف فراتر رفته است و تبدیل به معجزه گری شگفت و سریع شده و دانشمندان را به حیرت واداشته است.

علی رغم پیشرفت علم و تکنولوژی در دنیای امروزی و افزایش هوش و ذکاوت بشر میزان تمرکز افراد در لحظه ی حال به دلیل تنش های ذهنی و دغدغه های روزمره به میزان قابل توجهی کاهش یافته است؛ به طوری که آدمی رفته رفته گوهر ناب آرامش خود را در هیاهوی این دنیا گم می کند؛ علی‌رغم اینکه ممکن است رفاه و آسایش قابل قبولی هم داشته باشد، اما همواره گمشده ای در درونش احساس می کند و تشویش های ذهنی آرامش او را هدف قرار داده اند. اینجاست که بر هریک از ما واجب است به عنوان انسانی خردمند مسیر آرامش را در درون خود بیابیم تا علاوه بر تسلط و تسخیر دنیای بیرون بتوانیم دنیای درون خود را نیز آرام نگه داریم.

نکته ی قابل تأمل اینجاست که دنیای بیرون هر انسان بازتاب دنیای درون اوست، پس درونت که آرام تر شود، ناخودآگاه در دنیای بیرون هم شاهد تجربیات متفاوتی خواهی بود؛ اگرچه همواره برای همه ی ما تغییر شرایط بیرونی آسان تر از تغییر ذهنیت و گفتگوهای درونی است، به طور مثال اگر از محل زندگی خود راضی نباشیم، به راحتی می توانیم آن را تغییر دهیم، اما اغلب نمی توانیم گفتگوهای درونی و تنش های ذهنی خود را کنترل کنیم؛ بنابراین به سرکوب یا نادیده گرفتن این نداها می پردازیم؛ چون مهارت کنترل آن ها را فرانگرفته ایم، پس برای کنترل سریع این تنش ها باید از روش هایی چون مراقبه ی آرامش کمک بگیریم.

سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
119
کنگره :
BL۶۲۷
دیویی :
294/543
کتابشناسی ملی :
۹۳۷۵۱۷۸
شابک :
9786227576917

کتاب های مشابه معجزه ای سریع به نام مراقبه