امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 85,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تصمیم یعنی همه چیز

کتاب تصمیم یعنی همه‌چیز نوشته جناب آقای محمد مکابر منتشر شده در نشر متخصصان.

در کتاب تصمیم یعنی همه چیز یاد خواهیم گرفت که پتانسیل‌ها و قوای درونی خود را (که مثل چر خدنده‌های درون ساعت است) بشناسیم و بدانیم هرکدام از آنها چگونه می‌توانند به ما در ارتقای تصمیم‌گیری‌هایمان کمک کنند.

در کتاب تصمیم یعنی همه چیز رؤیا و هدف را از منظری دیگر نگاه خواهیم کرد و زاویه دیدمان به‌گونه‌ای تغییر خواهد کرد که بتوانیم از بالا به درونمان، نتایج زندگی‌مان و جهان هستی نگاه کنیم و درک خود را از فلسفه زندگی ارتقا دهیم.


گزیده کتاب تصمیم یعنی همه چیز

مقدمه

این جمله‌ها را چقدر قبول دارید؟

با هر دستی بدی، با همون دست پس می‌گیری!

هر کاری کنی، توی همین دنیا جوابش رو می‌گیری!

دنیا دار مکافاته!

تقدیر بود که این اتفاق افتاد!

کوه به کوه نمی‌رسه، آدم به آدم می‌رسه!

به هر کسی بدی کنی، کارما بالاخره گریبانت رو می‌گیره!

تو نیکی می‌کن و در دجله انداز، که ایزد در بیابانت دهد باز!

اگر این جملات را تاحدودی یا صددرصد قبول دارید، مطالب این کتاب مخصوص شماست و به شما کمک می‌کند که دیدگاه شفاف‌تری نسبت به آن‌ها پیدا کنید، اما اگر به‌هیچ‌عنوان این جملات را قبول ندارید و حتی نمی‌خواهید نظر شخصی دیگر را در مورد آن‌ها بشنوید، همین الان این کتاب را رها کنید.

شاید بپرسید که این جملات چه ربطی به تصمیم‌گیری دارد؟ تمام این کتاب در پاسخ همین یک سؤال نگاشته شده است.

اگر مثل من، شما هم مدت‌هاست که به‌دنبال موفّقیّت بوده‌اید و کتاب‌ها و آموزش‌های مختلفی از اساتید مختلف دیده‌اید و همه آن‌ها به شما گفته‌اند که باور یعنی همه‌چیز، امّا احساس می‌کنید که با اینکه روی باورهای خود کار کرده‌اید، اما نتیجه‌ای که انتظار دارید را هنوز نگرفته‌اید. بدانید که این کتاب دقیقاً برای شماست و با خواندن این کتاب متوجّه خواهید شد که چرا این‌گونه نتیجه می‌گیرید و حلقه گم‌شده در خلق نتایج را خواهید یافت.

اگر تغییر در زندگی را مثل حرکت عقربه‌های ساعت در نظر بگیرید، تصمیم‌گیری همان چرخ‌دنده‌ای است که به عقربه ثانیه‌شمار متّصل است. آن چرخ‌دنده است که عقربه ثانیه‌شمار را می‌چرخاند، اما در هر ساعت، چرخ‌دنده‌های زیاد دیگری نیز وجود دارد.

در ساعت زندگی، آن چرخ‌دنده‌های دیگر شامل مفاهیمی مثل ذهن، ضمیر خودآگاه، ضمیر ناخودآگاه، هشیاری، باور، پارادایم، عادت، ایمان، اشتیاق، استمرار، عزّت نفس، صبر، شجاعت، تمرکز، اراده، ادراک، منطق، تجسم، حافظه و شهود است. بیایید فرض کنیم که با یک دستگاه ساعت مچی روبه‌رو شدیم که رؤیای آن این است که بتواند 24 ساعت شبانه‌روز را به‌صورت کاملاً دقیق نشان دهد. در این‌صورت هدفش این خواهد بود که در ابتدا، بتواند یک ثانیه را درست نشان دهد و 60 بار به این هدف برسد. سپس یک دقیقه‌ی درست و دقیق خلق خواهد شد. اگر 60 بار این اتفاق بیفتد، نتیجه آن خواهد شد که زمانی یک ساعته، به‌صورت دقیق نشان داده خواهد شد و اگر 24 بار این اتفاق تکرار شود، ساعت به رؤیای خود خواهد رسید.

ما هم مثل یک ساعت هستیم. صفحه‌ی ساعت که قابل مشاهده است، نتایج زندگی ماست، اما چرخ‌دنده‌های زیادی در درون ساعت باید درست کار کنند تا یک ثانیه‌ی درست خلق شود و کسی آن چرخ‌دنده‌ها را نمی‌بیند. دیگران از بیرون نتایج ما را می‌بینند، اما نمی‌دانند درون ما چه اتفاقی درحال رخ‌دادن است.

تصمیم یعنی همه‌چیز. تصمیم چرخ‌دنده‌ای است که عقربه‌ی ثانیه‌شمار را به حرکت درمی‌آورد. همه‌ی چرخ‌دنده‌های درونی باید درست و دقیق کار کنند تا چرخ‌دنده تصمیم‌گیری درست و دقیق بچرخد. اولین تغییری که در صفحه یک ساعت می‌بینید، حرکت ثانیه‌شمار است و چرخ‌دنده‌ای که از درون به آن متصل است، همان چرخ‌دنده‌ای است که در ساعت زندگی ما، نامش تصمیم‌گیری است.

تصمیم‌گیری محل تلاقی درون و بیرون ماست. تصمیم‌گیری گلوگاه خلق نتایج در زندگی ماست. تصمیم‌گیری حلقه مفقوده در رسیدن به موفّقیّت است.

در کتاب تصمیم یعنی همه چیز یاد می‌گیریم چرا همه‌چیز به تصمیم‌گیری ختم می‌شود و چگونه مهارت تصمیم‌گیری خود را ارتقا دهیم. در این کتاب یاد می‌گیریم که چرا باید اولویت را از باور یا هر چیز دیگری، به تصمیم‌گیری تغییر دهیم و یاد خواهیم گرفت که چگونه این کار را انجام دهیم.

صفحات کتاب :
130
کنگره :
BF۴۴۸
دیویی :
153/83
کتابشناسی ملی :
۹۳۹۴۱۲۱
شابک :
9786222926687
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه تصمیم یعنی همه چیز