کتاب تقابل گفتمان مقاومت و گفتمان نظام سلطه جلد 3 pdf

ظرفیت ها و مصادیق مقاومت 2

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 55,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تقابل گفتمان مقاومت و گفتمان نظام سلطه جلد 3

از زمانی‌که رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه غرب آسیا برای مقابله با مسلمانان متولد و به جهان اسلام تحمیل شد. از آن پس ، مقاومت آزادی‌خواهی و ضدغربی در جهان اسلام برای حمایت ازفلسطین آغاز شد. اگرچه مقاومت از گذشته‌های دور در کشورهای آزادی‌خواه وجود داشته‌است و حکومت‌های مستبد و نظام سلطه جهانی نیز سلطه بر دیگران را حق بدیهی خود می‌دانند. اما پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان بنیان‌گذار نظام مقاومت این تصورات را بهم ریخت. 

پیروزی مقاومت در طول 40 سال گذشته، نه تنها توانست خطر آمریکا در ایجاد سلطه جهانی و سلطه اسرائیل(غاصب ) بر کشورهای منطقه و سلطه عربستان سعودی بر کشورهای اسلامی را مهارکند، بلکه توانست با تشکیل جبهه مقاومت ، کشور سوریه را از خطر سقوط حتمی نجات دهد و طرح‌های مشترک مثلث شوم عبری_ عربی_ غربی را در حمله به سوریه، یمن،عراق، فلسطین، لبنان و... را متوقف و محصول مشترک آنها، داعش و دیگر تکفیری‌ها را از صحنه مبارزه حذف کند و درنهایت ، آمریکا را به تصمیم برای خروج از سوریه و عراق؛ و مذاکره با طالبان، اسرائیل (غاصب) را مجبور به کشیدن دیوار در مقابل لبنان و غزه، و سعودی را به دنبال مذاکره با یمن وادارد. در مقابل این شکست‌ها ، مقاومت در تمام جبهه‌های درگیر توانسته است برخلاف خواست دشمن به پیروزی و موفقیت دستیابد. در این تحقیق ظرفیت‎‌های مقاومت در کشورهای یمن، سوریه، بحرین، آذربایجان، پاکستان،کشمیر، شمال آفریقا_لیبی، افریقا و...پرداخته شده است.

گزیده کتاب تقابل گفتمان مقاومت و گفتمان نظام سلطه جلد 3

مقاومت در یمن

در مقطع کنونی یمنی‌ها بیداری اسلامی را از سال2004 شروع کردند که پیروزی آنها با بیداری اسلامی سایر کشورها در سال 2011مصادف شد و در نتیجه، در کوتاه‌ترین زمان، حکومت دیکتاتوری یمن برکنار و نظام جایگزین شکل گرفت . عربستان سعودی که خود را ام‌القرای جهان اسلام و خادمترین در خدمت آمریکا و همراه‌ترین با اسرائیل(غاصب) می‌داند و همواره امنیت یمن را امنیت داخلی خود تلقی می‌کند، در طول ده‌ها سال سلطه مطلق بر یمن، نه تنها نتوانسته با تهدید و تطمیع ، یمن را در حوزه امنیتی خود حفظ کند، بلکه نگران پیوستن یمن جدید به جبهه مقاومت است . بنابراین، برای رفع این نگرانی، با استفاده از تمام قدرت و حمایت‌های بین‌المللی و با تشکیل ائتلاف از کشورهای اسلامی، جنگ تمام عیار خود را در تاریخ 6 فروردین 1394 شروع کرد. ائتلاف سعودی در روز اول، جنگ را با یکصد فروند هواپیمای بمب‌افکن علیه یمن آغاز کرد. سعودی‌ها به تمام هم‌پیمانان خود وعده داده‌بودند که در حداقل زمان ممکن، پیروز جنگ خواهند شد؛ هیچگاه فکر نمی‌کردند جنگ آنها با یمن طولانی شود؛ آن هم در شرایطی که یمنی‌ها پس از پنج سال جنگ، از برتری زمینی و موشکی برخوردار باشند. در این جنگ که حمایت جبهه مقاومت از یمن (ایران و حزب الله) را دلیل برتری یمن می دانند ، نه تنها سعودی‌ها بلکه کشورهایی مانند امارات، سودان، پاکستان، اسرائیل (غاص ) و آمریکا درحوزه نظامی و کشورهای حوزه خلیج فارس، اتحادیه عرب، هم‌پیمانان سعودی، گروه ائتلاف سعودی و سازمان ملل در حوزه سیاسی، همگی در بحران یمن شکست خوردند.

 
صفحات کتاب :
467
کنگره :
7ت77الف/HV6431
دیویی :
303/625
کتابشناسی ملی :
4985681
شابک :
9789644526046
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه تقابل گفتمان مقاومت و گفتمان نظام سلطه جلد 3