امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ازدواج‌نامه ( جلد اول )

کتاب ازدواج نامه ( جلد اول ) نوشتهٔ جواد شادی است و نشر مانیان آن را منتشر کرده است. این کتاب تفسیر آیات نکاح و طلاق و تحلیلی بر مدیریت در روابط زناشویی و خانواده است.

نویسنده در این کتاب آیات صریح قرآن در موضوع احکام ازدواج و طلاق را استخراج نموده و مطالب مربوط به مباحث مختلف ازدواج و طلاق و مدیریت در روابط زناشوئی و خانواده را در یک اثر دو جلدی و در پنج فصل مجزّا ( جلد اول ) و سه فصل دیگر ( جلد دوم ) و با اهداف ذیل، گردآوری نموده است:

  • در جوامع بشری، بزرگان هر دین و مذهبی جهت تحقق اهداف دینی در جامعه اقدام به تحلیل مباحث کتاب آسمانی ِ دین ِ رایج خود نموده و مردم تابعه را در خصوص احکام و راهنمائی‌های آن آگاه می‌سازند که یکی از بهترین راه‌های معرفت‌اندوزی و فرهنگ‌سازی، تألیف کتاب با موضوعات مختلف می‌باشد.
  • در جوامع مختلف دنیا جهت پر کردن کاستی‌ها و نقص کتاب‌های تحریف شده دین خود "بخصوص یهودیّت و مسیحیّت" اقدام به تحلیل مباحث کتاب آسمانی دین مبین اسلام ( قرآن کریم ) کرده‌اند و چه بسا بهتر از برخی مسلمانان به احکام حکیمانه، موشکافانه و درمانگر قرآن آگاه هستند و در بسیاری از مسائل و علوم مختلف اعم از پزشکی و... بکار می‌گیرند.
  •  با عنایت به اینکه دانشمندان و محققان کشورهای غربی و یهودیّت، مباحث و دستورات قرآن را تحلیل می‌کنند، اما به عرف جامعه خود وارد نمی‌کنند و مردم خویش را از دستورات و راهنمائی‌های حکیمانه قرآن بی‌بهره می‌کنند. نویسنده قصد صدور این احکام بزرگ را به عمق جامعه و مردم سایر کشورها دارد.
  • نویسنده فرهنگ‌سازی بحث نکاح در اسلام را یک امر ضروری جهت معرفت اندوزی در عرف جامعه دانسته و با گردآوری آیات نکاح و طلاق به همراه ترجمه و تفسیر با استفاده از معتبرترین منابع موجود شیعی و سنّی، بالاخص تفسیر نمونه حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ( مدظلّه العالی ) نگاشته شده و همچنین نکته‌های قابل برداشت از آیه، از تفسیر نور حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی می‌باشد، استفاده گردیده است.

مطالعهٔ این کتاب ابتدا جهت رفع مشکلات موجود و در قدم بعدی جلوگیری از ایجاد ناهنجاری‌های جدید به طور ویژه، پیشنهاد می‌شود. نکته‌ٔ جالب توجه اینجاست که این مجموعه در آن واحد، برای افراد متاهل و مجرد، حرف‌هایی برای گفتن دارد.

گزیده کتاب ازدواج‌نامه ( جلد اول )

گرچه امروزه مسئله ازدواج آنقدر در میان آداب و رسوم غلط و حتی خرافات، پیچیده شده که به صورت یک جاده صعب‌العبور یا غیر قابل عبور برای جوانان درآمده است، ولی قطع نظر از این پیرایه‌ها، ازدواج یک حکم فطری و هماهنگ قانون آفرینش است که انسان برای بقاء نسل و آرامش جسم و روح و حل مشکالت زندگی، احتیاج به ازدواج سالم دارد. اسلام که هماهنگ با آفرینش،گام برمی دارد نیز در این زمینه تعبیرات جالب و مؤثری دارد.از جمله، حدیث معروف پیامبر (ص) است:

«تناکحوا و تناسلوا تکثروا فانی اباهی بکم االمم یوم القیامه و لو بالسقط»‌ «ازّدواج کنید تا نسل شما فزونی گیرد که من با فزونی جمعیت شما حتی بافرزندان سقط شده، در قیامت به دیگر امت‌ها مباهات می‌کنم!»

صفحات کتاب :
350
کنگره :
‏‫‭BP۱۰۴‬‬
دیویی :
‏‫‭۲۹۷/۱۵۹‬‬
کتابشناسی ملی :
7387723
شابک :
978-622-7527-36-0
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه ازدواج نامه جلد 1