امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 40,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب حقیقت چیست؟

کتاب حقیقت چیست؟ نوشته‌ی میثم رهبریان، به شما کمک می‌کند تا با شناخت واقعیت‌های درونی خود، راحت‌تر از گذشته زندگی کنید و دلیل احساسات زودگذرتان مانند شادی، غم، خشم و... را کشف نمایید.

گاهی اوقات آشفته و سرگردان می‌شویم، بعضی وقت‌ها کج‌‌خلقی می‌کنیم، زمان‌هایی را با حس غمگینی سپری می‌نماییم، بدون آن که حتی دلیلی برایش داشته باشیم. برخی از روزها آنقدر برایمان بلاتکلیف و مبهم هستند که نمی‌دانیم باید سرمان را به کدام دیوار بکوبیم! اما کافی است کمی نسبت به خودمان شناخت پیدا کنیم تا این همه سختی نکشیم. در دنیای امروز هر کدام از ما نسبت به خودرویی که سوار می‌شویم یا نمی‌شویم، رایانه‌ای که از آن استفاده می‌کنیم یا نمی‌کنیم، خانه‌ای که در تصاحب ما است یا نیست، آنقدر اطلاعات داریم که نمی‌دانیم با اضافه آن چه کنیم. اما وقتی به سراغ خودمان می‌آییم، اوضاع خجالت‌آور است؛ زیرا ما هیچ‌وقت به دنبال شناخت دقیق‌تر خود نبودیم. خودشناسی مهم‌ترین کاری است که هر انسانی باید در زندگی انجام دهد.

خودشناسی را می‌توان از نظر علوم مختلف مورد بررسی قرار داد؛ علومی مانند فلسفه، روانشناسی، جامعه‌شناسی و...بنابراین تعریف خودشناسی از منظر هر علمی می‌تواند متفاوت باشد. شناخت یعنی ابعاد. خودشناسی یعنی شناخت خود در همه ابعاد، یعنی شناخت احساسات، نیت‌ها، افکار، اعمال و جهان‌بینی خود. به عبارت ساده‌تر و کلی‌تر، خودشناسی یعنی شناخت هر آنچه مربوط به جسم، روح و روابط ما می‌شود. این کتاب با مطرح نمودن 300 سؤال و 27 تمرین کاربردی، تنها قصد داریم که اگر تاکنون به این مسأله نپرداخته‌اید، از این به بعد به دنبال آن باشید.  سوال‌ها و تمرین‌ها از روش‌های مختلفی از جمله جمع‌آوری از  داخل کتاب‌ها و سطح اینترنت به دست امده است. برخی نیز حاصل استفاده از تجربه افراد متخصص است. با استفاده از سؤالات این کتاب می‌توانید به خودآگاهی و خودشناسی برسید. چنانچه اهل تفکرید و اعتقاد دارید خودتان از هر چیزی در دنیا مهم‌تر هستید، حتمأ این کتاب را مطالعه کنید.

گزیده کتاب حقیقت چیست؟

روبه‌روی آینه بایستید و شروع به صحبت کنید. این تمرین را با توجه به موقعیت‌های مختلف انجام دهید. هر موقعیتی که در آن قرار می‌گیرید و قرار خواهید گرفت. مثلاً تصور کنید در دانشگاه و در حضور اساتید در حال ارائه پایان‌نامه هستید یا در یک مهمانی خانوادگی در حال صحبت هستید. می‌توانید فرض کنید در جمع دوستان خود هستید و با آن‌ها صحبت می‌نمایید. شرایط مختلف را در نظر گرفته و این کار را انجام دهید. موضوع صحبت شما باید با محلی که در آن قرار می‌گیرید، همخوانی داشته باشد. در واقع در حال بازسازی صحنه در ذهنمان هستیم. حالا نگاهی به خودتان بیندازید و دقت نمایید که حین صحبت چه حرکاتی از شما سر می‌زند. شاید سر خود را خیلی کج می‌گیرید و یا دستانتان بیش از اندازه تکان می‌خورد. احتمال دارد حالت ایستادن‌تان جالب نباشد. به تمام جزئیات دقت کنید. به این ترتیب می‌توانید جلوه‌ای از خودتان را در برخورد با دیگران ببینید و بررسی کنید. حتی توصیه می‌کنیم که اگر می‌توانید لباس خاص آن موقعیت را نیز بپوشید تا خیلی بیشتر و بهتر و دقیق‌تر بررسی کنید. پس از اینکه این کار را انجام دادید حالا می‌توانید عیب‌های خود را پیدا نموده و در جهت رفع آن‌ها تلاش کنید.
صفحات کتاب :
109
کنگره :
‏‫‬‮‭BF۶۹۷/۵
دیویی :
‏‫‬‮‭۱۵۵/۲
کتابشناسی ملی :
7352694
شابک :
978-622-7321-97-5
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه حقیقت چیست؟