امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 31,200
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب موارد بالینی بر اساس DSM-5

اگر کوتاه‌ترین زمان را هم برای جستجو در مورد اختلالات روانی و آسیب‌شناسی روانی اختصاص داده باشید، احتمالاً کلمه‌ی DSM را دیده‌اید. DSM مخفف عبارت Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders است. می‌توان گفت که DSM نوعی راهنما به شمار می‌رود که در راستای تشخیص شرایط‌های مختلف سلامت روان کاربرد دارد. در واقع راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM) یک کتاب راهنما است که به طور گسترده توسط متخصصان سلامت روان – به ویژه آن‌هایی که در ایالات متحده هستند – جهت تشخیص بسیاری از شرایط سلامت روان مورد استفاده قرار می‌گیرد. DSM توسط انجمن روانپزشکی آمریکا منتشر شده است و از زمانی که برای اولین بار در سال 1952 معرفی شد، چندین بار مورد بازنگری قرار گرفته است. DSM-5 به معنی نسخه پنجم راهنمای تشخیص و آماری اختلال‌های روانی است. 

انجمن روانشناسی آمریکا این کتاب «موارد بالینی بر اساس DSM-5» را به عنوان مکملی در کنار پنجمین ویراست راهنمای آماری و تشخیصی اختلالات روانی (DSM-5) تهیه کرده است. ارائه و توصیف مثال‌های بالینی بر اساس شرح حال بیماران واقعی، تشخیص اختلال، و بحث درباره اختلال تشخیص داده شده، محتوای اصلی این کتاب را تشکیل می‌دهند. اختلالات زیر در این کتاب گنجانده شده‌اند:

- تعارضات شخصیت

- اختلالات مرتبط با سانحه و عوامل استرس‌زا

- اختلالات تجزیه‌ای

گزیده کتاب موارد بالینی بر اساس DSM-5

شخصیت، الگویی پایدار از رفتار و تجربه‌های درونی است. شخصیت چگونگی اندیشیدن، احساس کردن و رفتار کردن ما را تعیین می‌کند و چارچوبی در اختیار ما قرار می‌دهد تا به وسیله آن خودمان و دیگران را درک کنیم. وقتی می‌خواهیم خودمان را تعریف کنیم، غالباً از شخصیت به عنوان یک معیار اصلی استفاده می‌کنیم. روانپزشکان و سایر متخصصان حوزه‌های سلامت روان، زمان زیادی صرف کرده‌اند تا به فهم دقیق‌تری از شخصیت کارآمد و ناکارآمد  دست پیدا کنند و همچنین راه‌هایی را که شخصیت ناکارآمد باعث ایجاد پریشانی و اختلال در عملکرد فرد و اطرافیان او می‌شود، شناسایی کنند. اختلالات شخصیت، از جهاتی به پیچیدگی خود انسان هستند؛ انسانی که سرشار از ویژگی‌های منحصر به فرد، تعارض‌های نیمه‌آشکار و پیچیدگی‌های غیرقابل شناسایی است.

صفحات کتاب :
140
کنگره :
‭RC۴۷۳‬
دیویی :
‭۶۱۶/۸۹۰۷۵‬
کتابشناسی ملی :
9064708
شابک :
978-622-6990-13-4
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه موارد بالینی بر اساس DSM-5/ جلد دوم