امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 40,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب راه های نفوذ دشمن

کتاب راه‌های نفوذ دشمن نوشتۀ سیدمحمدحسین راجی است که توسط انتشارات سعدا به چاپ رسیده است. اثر حاضر به بررسی ۱۰ را مهم نفوذ دشمن می‌پردازد و با تأکید بر معارف قرآنی و روایی، برخی مشکلات و عادات غلط در سبک زندگی را هدف قرار می‌دهد. این راه‌ها شامل داستان‌ها و خاطرات زیبا از سیرۀ علما و شهداست. این کتاب، حاصل منبر دهۀ اول محرم سال ۱۳۹۵ در حرم حضرت سید علاءالدین حسین بن موسی الکاظم (ع) در شهر شیراز است که در دسترس پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌مندان عزیز قرار می‌گیرد.


برشی از کتاب راه های نفوذ دشمن

اولین عبرتی که در قضیۀ عاشورا ما را به خود متوجه می‌کند، این است که ببینیم چه شد که پنجاه سال بعد از درگذشت پیغمبر صلی الله علیه و آله، جامعۀ اسلامی به آن حدی رسید که کسی مثل امام‌حسین علیه السلام، ناچار شد برای نجات جامعۀ اسلامی، چنین فداکاری‌ای بکند؟ این فداکاری حسین‌بن‌علی علیه السلام یک وقت بعد از هزار سال از صدر اسلام است، یک وقت در قلب کشورها و ملت‌های مخالف و معاند با اسلام است؛ این یک حرفی است. اما حسین‌بن‌علی علیه السلام در مرکز اسلام، در مدینه و مکه، مرکز وحی نبوی، وضعیتی دید که هرچه نگاه کرد، چاره‌ای جز فداکاری نداشت؛ آن هم چنین فداکاری خونین با عظمتی! مگر چه وضعی بود که حسین‌بن‌علی علیه السلام احساس کرد که اسلام فقط با فداکاری او زنده خواهد ماند، والّا از دست رفته است؟! عبرت اینجاست».

این جملات، کلام رهبر حکیم انقلاب است که به جامعۀ اسلامی هشدار می‌دهد: «عبرت بگیرید از عاشورا» که «فَاعْتَبرُوا یا أُولِی الْأَبْصار». آری به‌واقع، حادثۀ عظیم عاشورا از چنان ظرفیتی برخوردار است که گویی بشریت تا آخر عمر می‌تواند از آن بهترین درس‌ها و عبرت‌ها را برای سعادت و کمال خود بیاموزد. درس‌هایی در خصوص ولایت‌مداری، شجاعت، استقامت، اخلاص، عبادت و عبودیت، ایثار، بصیرت، دشمن‌شناسی و عبرت‌هایی در خصوص دنیاطلبی، راحت‌طلبی، غفلت و ...که هم متوجه خواص می‌باشد، هم متوجه عوام.

صفحات کتاب :
104
کنگره :
HM۶۸۱‏‫‬‭
دیویی :
‏‫‬‭‬‭۳۰۳/۳۷۲۰۹۵۵
کتابشناسی ملی :
9392389
شابک :
978-622-93500-8-9
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه راه های نفوذ دشمن