امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 44,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب توسعه مهارت‌ های کوچینگ

کتاب «توسعه مهارت‌های کوچینگ» نوشته دیمار استرناد و ترجمه سعید حسینی است که در نشر متخصصان منتشر شده است.

کوچینگ فرآیندی است که یک کوچ (فرد مربی در حوزه کوچینگ) با داشتن مهارتِ ایجاد یک فضای امن، قابل اعتماد و اطمینان، باعث ایجاد ارتباط با مراجع خود می‌شود. در کوچینگ، یک کوچ حرفه‌ای، با گوش دادن فعال و پرسیدن سؤالات کلیدی از مراجع، به او یادآور می ‌شود که از تمامی توانایی خود، در جهت حل مسائل استفاده کند. چرا که کوچ‌ها اعتقاد دارند که هیچ‌ کس به اندازه خود فرد، برای حل مسائلش، از جنبه‌های زندگی خود آگاه نیست. به زبان ساده، کوچینگ فرآیندی است که هدف آن بهبود عملکرد است و به جای گذشته یا آینده دور، بر «زمان حال» تمرکز دارد. به عبارتی، «کوچینگ باز کردن پتانسیل یک فرد برای به حداکثر رساندن عملکرد خود است.»

اگر می‌خواهید مهارت‌های کوچینگ خود را توسعه دهید، کتاب «توسعه مهارت‌های کوچینگ» عملاً یک کلاس آموزشی برای شماست! «چه، چرا و چگونه» با مثال‌های عملی و بینش کوچ‌ها باتجربه جهانی در این کتاب ادغام شده‌اند.  اگر درحال مطالعه برای تبدیل‌شدن به یک کوچ‌ حرفه‌ای هستید و می‌خواهید مهارت‌های کوچینگ خود را تقویت کنید تا کوچ‌ یا رهبر بهتری شوید یا می‌خواهید در مورد نحوه عملکرد کوچینگ برای کمک به بهبود زندگی دیگران بیشتر بدانید، پس  کتاب «توسعه مهارت‌های کوچینگ»، مناسب برای شماست. امروزه کوچینگ به‌عنوان یک روش بسیار مؤثر برای کمک به سایر افراد برای پیشرفت و موفقیت در شغل و زندگی خود شناخته شده است. با استفاده از این کتاب درسی مختصر، به‌سرعت دید کلی خوبی از اصول کوچینگ به‌دست خواهید آورد که شما را با یافته‌های کلیدی حاصل از تحقیقات کوچینگ و همچنین روش‌ها و ابزارهای اصلی که کوچ‌ها در تمرین روزانه خود استفاده می‌کنند، آشنا می‌کند. در سراسر این کتاب، بیش از 200 سؤال مهم کوچینگ، چندین تمرین برای توسعه مهارت‌های کوچینگ خود و بینشی عمیق در مورد آنچه کوچ‌ها با تجربه انجام می‌دهند، خواهید یافت که می‌توانید بلافاصله از آن‌ها استفاده کنید؛ بنابراین در مدت زمان کوتاهی، دانش پایه‌ای محکمی از نحوه عملکرد کوچینگ به‌دست می‌آورید. درعین‌حال، می‌توانید از این کتاب به‌عنوان راهنمای عملی برای توسعه مهارت‌های کوچینگ خود نیز استفاده کنید. می‌توانید از این مهارت‌ها برای تبدیل‌شدن به یک مدیر یا رهبر بهتر، کمک به همکاران و دوستان خود در هنگام مواجهه با موقعیت‌های چالش‌برانگیز یا آماده‌سازی خود برای ارائه خدمات کوچینگ حرفه‌ای به افراد و سازمان‌ها استفاده کنید. اگرچه تمرکز این کتاب بر روی کوچینگ در محیط کار خواهد بود، اما شما می‌توانید از بسیاری از رویکردهایی که در این کتاب ارائه شده است، در زمینه‌های دیگر نیز استفاده کنید، مانند زمانی که یکی از دوستان یا اعضای خانواده شما برای پیداکردن راه‌حل مسائل دشوار نیاز به حمایت دارد.

گزیده کتاب توسعه مهارت‌ های کوچینگ

هدف از کوچینگ: در یک زمینه کاری، کوچینگ به‌منظور کمک به کوچ برای موثرتر شدن در شغل خود است. کوچ‌ها زندگی از کوچ خود در یافتن مسیر درست و رسیدن به اهداف خود در سایر زمینه‌های زندگی فراتر از کار حمایت می‌کنند. در هر صورت، مانند کالسکه ای که با اسب کشیده می‌شود، کوچ، مراجع را در رسیدن به مکان جدیدی کمک می‌کند، چه از نظر یادگیری مهارت‌های جدید، چه ازنظر کسب بینش جدید در مورد خود یا یک موقعیت خاص یا تعیین و رسیدن به اهداف جدید.

صفحات کتاب :
138
کنگره :
‏‫‬‮‭‭BF۶۳۷‬
دیویی :
‏‫‬‮‭۱۵۸/۳‬
کتابشناسی ملی :
9350796
شابک :
9786227357547
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه توسعه مهارت های کوچینگ