امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 34,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب راهنمای عملی آزمون اندریافت موضوع (TAT)

هدف این کتاب، همان‌طور که از نام آن پیداست، ارائه راهنمایی کوتاه، مناسب و در عین حال جامع در خصوص آزمون اندریافت موضوع یا همان تی‌ای‌تی است. علاوه بر این، برخی دیگر از تکنیک‌های اندریافتی نیز در این کتاب شرح داده شده‌اند. کتاب حاضر علاوه بر تی‌ای‌تی و آزمون اندریافت کودکان، به برخی تکنیک‌های مشابه اما کمتر شناخته شده که در سال‌های اخیر عرضه شده‌اند، می‌پردازد. راجع به کودکان، نوجوانان و بزرگسالان به‌عنوان گروه‌هایی که مورد آزمون قرار می‌گیرند صحبت خواهد شد و برخی سیستم‌های نمره‌گذاری تی‌ای‌تی مورد بحث قرار خواهند گرفت؛ اما همان‌طور که خواهیم گفت، سیستم‌های نمره‌گذاری برای تکنیک‌های اندریافتی را از لحاظ صرفه‌جویی در زمان، مفید نمی‌دانیم؛ بنابراین، سودمندی آن‌ها اساساً منوط به پژوهش‌های بیشتر در خصوص تکنیک‌های اندریافتی است. این کتاب همچنین توجه ویژه‌ای به مسائل بین فرهنگی و کاربرد تکنیک‌های اندریافتی در میان اقلیت‌ها دارد.

خلاصه کتاب راهنمای عملی آزمون اندریافت موضوع (TAT)

پیشینه تکنیک های مبتنی بر فرافکنی به زمان هایی بسیار دور برمیگردد، از آن جمله میتوان به آثار یونانیان باستان راجع به ابهام موجود در محرک ها، نظرات لئوناردو داوینچی در خصوص فایده هنری اشکال قابل تشخیص در گل یا خاکسترهای آتش و یا نظرات ویلیام شکسپیر در مورد (تفسیر ابرها)اشاره کرد. برای مثال، در قرن پانزدهم، لئوناردو داوینچی (به نقل از بوتلی چلی)اظهار داشت که وقتی اسفنجی رنگی به سمت دیوار پرتاب شده و به آن برخورد میکند، لکه ای به شکل انسانها، حیوانات و... شکل میگیرد. داوینچی معتقد بود که میتوان از  چنین اَشکالی برای الهام هنری استفاده کرد وی بیان کرد:
توصیه های مرا نادیده نگیرید، حتی اگر کارهایی به ظاهر خسته کننده همچون ایستادن و خیره شدن به نقطه هایی روی دیوار، به خاکستر آتش، ابرها، یا اَشکال روی گل و چیزهای مشابه باشد. اگر به دقت به آنها نگاه کنید، چیزهای شگفتانگیز
زیادی در آنها کشف خواهید کرد. چیزهایی که میبینید، خواه صحنه هایی از جنگ باشد یا موجوداتی شبیه به حیوانات یا انسان ها یا ترکیب بندی های مختلف مناظر و چیزهای غیرعادی مانند شیاطین و امثال آنها، باعث میشوند که روح نقاش به خلق چیزهای تازه برانگیخته شود. آنها وجود دارند تا برای شما افتخار بیافرینند.

دیویی :
‏‫‬‭‬‮‭۱۵۵/۲۸۴۴
کتابشناسی ملی :
9054510
شابک :
978-622-92760-5-1
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
223
کنگره :
‏‫‬‭‬‮‭BF۶۹۸/۸

کتاب های مشابه راهنمای عملی آزمون اندریافت موضوع (TAT)