امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مغز من، وزن من

کتاب مغز من، وزن من یک کتاب مفید، در دسترس، قابل درک برای عموم جامعه و در عین حال بسیار روان و خلاصه است که البته بر پایه‌ی شواهد و مطالب علمی نگاشته شده است. در این کتاب تاریخچه‌ی به وجود آمدن رژیم‌های لاغری و این که چرا مردم از این رژیم‌ها پیروی می‌کنند جنبه‌های مثبت و منفی و این که چرا بعضی از این رژیم‌ها به موفقیت منجر می‌شوند و بعضی‌ها شکست می‌خورند، توضیح داده شده است. این کتاب قرص جادویی برای لاغر شدن نیست بلکه شامل یکسری پیشنهادات علمی برای داشتن پشتکار و تلاش در هنگام رژیم و رسیدن به وزن ایده‌آل می‌باشد. 

گزیده کتاب مغز من، وزن من

تاریخچه رژیم‌ها

از زمانی که ابزارهایی برای کشیدن نقاشی و ضبط تصویر از آدم‌ها اختراع شد زنان و مردان دوست داشتند که بهتر جلوه کنند. نقاشی‌های داخل غارها و حتی فسیل‌های به جا مانده از غارنشینان، نشان دهنده‌ی میل شدید انسان‌ها به داشتن اندام‌های زیبا و صورت‌های آرایش شده است. باستان شناسان در مقبره‌های مصریان، شانه‌ها و جواهرات زینتی زیبایی را پیدا کرده اند و همینطور آثاری که نشان دهنده‌ی این است که حتی در آن زمان هم برای بهتر جلوه کردن از سینه‌بندها و شکم‌بندهای آراسته به زنجیر و نگین استفاده می‌کردند.
در قرن 20 آرام آرام رژیم‌های لاغری با پیشرفت صنعت مُد و لباس ظهور کرد.

تفکرات کلیشه‌ای زیادی وابسته به سایز و اندام بدن وجود دارد که بر طبق این عقاید لاغر شدن با جذابیت بیشتر و کنترل بهتر هیجانات و اعتماد به نفس همراه است و برعکس داشتن اضافه وزن با بد ریختی و نداشتن کنترل لازم بر هیجانات، فقدان اراده و تنبلی همراه است. این تفکرات از صنعت مد و لباس نشأت می‌گیرد و در این صنایع با استفاده از مانکن‌های بسیار لاغر برای فروش غذاهای کم کالری و داروهای لاغری تبلیغ می‌کنند.

صفحات کتاب :
141
کنگره :
RM222/2
دیویی :
613/25
کتابشناسی ملی :
9073542
شابک :
9786225875463
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه مغز من، وزن من