نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آیه شکسته تطهیر

کتاب «آیه شکسته تطهیر»، زندگانی حضرت فاطمه (سلام الله علیها) ترجمه فاطمه احمدی است و توسط دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است.

یکی از آثار مرحوم شیخ عباس قمی (ره)، کتاب گران‌قدر «بیت‌الاحزان فی مصائب سیده النسوان» است. این کتاب تجسم عینی نخستین اعتراض تاریخی در حیات سیاسی، اجتماعی شیعه از سوی بانوی بزرگوار اسلام، در دوران زندگی کوتاه و پربرکت او به شمار می‌رود. آن حضرت نقش‌آفرینی منحصربه‌فردی را در دفاع از حریم ولایت و اثبات حقانیت امیرالمؤمنین و اهل‌بیت ایفا کرده است و داغ آن تا قیامت بر پیشانی تاریخ باقی است.

کتاب «آیه شکسته تطهیر» ترجمه این اثر نفیس می‌باشد، روضه‌ای مجسم و مکشوف از حوادث جگرسوز زندگانی حضرت صدّیقۀ طاهره (س) که با قلم صدق نگاشته شده و دل پیروان صادق آن حضرت را ذوب می‌کند.

گزیده کتاب آیه شکسته تطهیر

امام صادق (ع) به یونس فرمود: می‌دانی معنی «فاطمه» چیست؟ عرض کرد: آقای من! مرا از آن آگاه کنید. فرمود: یعنی «از بدی بازگرفته شده». سپس فرمود: اگرامیرالمؤمنین (ع) نبود که با فاطمه (س)  ازدواج کند، از زمان خلقت آدم تا روز قیامت، هم‌شأنی برای آن حضرت در زمین نبود.

در برخی روایات درباره نام‌گذاری حضرت فاطمه (س) آمده است: آن حضرت «فاطمه» نامیده شد، زیرا او و شیعیانش از آتش دور شده‌اند. از نظر علم از همگان جداست. از آلودگی (حیض) دور است. همه آفریدگان از شناخت او بازمانده‌اند. خداوند او و ذریه موحد و مؤمنش را از آتش دور داشته و هر کس که او را دوست بدارد، نیز از آتش دور است.

صفحات کتاب :
240
کنگره :
27/2 BP
دیویی :
297/973
کتابشناسی ملی :
9295350
شابک :
9786004415385
سال نشر :
1402
قیمت نسخه چاپی :
1150000

کتاب های مشابه آیه شکسته تطهیر