کتاب بچه های سرمایه دار pdf

مهارت‌های تربیت اعتقادی کودک و نوجوان

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 48,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بچه‌ های سرمایه‌ دار

آدمیزاد از همان ابتدای کودکی، از وقتی به فهم جهان اطراف و وجود خودش می‌رسد، پرسشگرانه به‌دنبال گسترش فهم خویش برمی‌آید. گاه آن‌چنان فیلسوفانه به جهانش نگاه و سؤالاتی مطرح می‌کند که والدین برای اینکه از پس پاسخ به جواب‌ها برنمی‌آیند، بی‌اعتنا از کنار آن‌ها رد می‌شوند. همین باعث می‌شود کودک به‌مرور از نگاه پرسشگرانۀ خویش کم کرده و به نگاه القایی اطرافیان دل‌خوش کند.

این نگاه پرسشگری مخصوصاً در زمینۀ اعتقادات، در افق دید هر کودکی است: سؤال دربارۀ وجود خداوند، چیستی اللّه، پرسش دربارۀ مرگ و معاد و نیز بهشت و جهنم. اگر از این نگاه به‌طور صحیح استقبال نشود و والدین، آن‌ را به‌صورت مناسب جهت ندهند، این نگاه، معضلاتی در سنین مختلف برای فرزند به وجود می‌آورد.

کتاب بچه‌های سرمایه‌دار با هدف شناخت و افزایش معرفت والدین به تربیت اعتقادی فرزندان، اطلاعاتی، ازجمله باورهای دینی و راهکارهای تقویت آن در فرزندان را در اختیار مخاطبان می‌گذارد. روش‌های پاسخ‌گویی به سؤالات اعتقادی فرزندان و لغزش‌ها و انحراف‌های اعتقادی، از دیگرموضوعاتی است که در کتاب بیان شده است.

گزیده کتاب بچه‌ های سرمایه‌ دار

در مسیر تربیت دینی خانواده می‌تواند هم موجب رستگاری و هم باعث گمراهی فرزند شود.

امام صادق(ع) می‌فرمایند: « هیچ مولودی به‌دنیا نمی‌آید مگر با فطرت اسلامی؛ منتها پدر و مادر، آنها را یهودی، نصرانی و مجوسی(زرتشی)می‌کنند.

یکی از اشتباهات خانواده در مسیر تربیت این‌است که مسئولیت اصلی تربیت را بر دوش مدرسه یا نهادهای فرهنگی تربیتی می‌گذارد.

این در حالی‌ست که خانواده در انتقال باورهای دینی به فرزندان نقش تعیین کننده دارد و مدرسه و مکان‌های مذهبی و تربیتی، فقط نقش ثانوی و کمک‌کننده و تاثیرگذار دارند.

اولیای دین والدین به‌علت کوتاهی در تربیت فرزندان به شدت مذمت کرده‌اند. در روایتی آمده است که:روزی رسول خدا(ص) در حین عبور از کوچه‌ای بعضی از کودکان را در حال بازی دیدند و فرمودند «وای بر کودکان آخرالزمان از پدرانشان»

عرض شد یا رسول‌الله از پدران مشرک آنها. فرمودند«نه! بلکه از پدران مسلمان ایشان که هیچ‌یک از فرایض و احکام مذهبی را به آنان نمی‌آموزند. اگر خود فرزند به‌دنبال فراگیری پاره‌ای از موضوعات دینی برود، آن‌ها را از این وظیفه مقدس بازمی‌دارند. آن‌ها فقط به این قانع هستند که فرزندانشان به دنبال کسب و تجارت روند و متاع ناچیزی از دنیا بدست آورند. بدانید من از این قبیل پدران بیزارم و آن‌ها نیز از من بیزارند.»

دیویی :
297/644
کتابشناسی ملی :
8419201
شابک :
9786229821091 ‬‬‬
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
200
کنگره :
BP253/4

کتاب های مشابه بچه های سرمایه دار