امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بالاتر از ارتفاع

کتاب «بالاتر از ارتفاع» نوشته زهرا زمانی روایت‌هایی از زندگی فرمانده جانباز و آزاده شهید مجید داوودی‌راسخ است که توسط انتشارات ۲۷ بعثت چاپ و روانه بازار نشر شده است.

مجید داوودی‌راسخ، فرمانده گردان حضرت زهرا (س) لشکر سیدالشهداست، فرمانده‌ای که در طول هفت سال حضور در میدان‌های نبرد، همه اتفاقات یک مرد جنگی را تجربه کرد. بعد از چند بار مجروح شدن، در اسفند سال 1362 طی مجروحیتی سخت و سنگین، مفقود و اسیر می‌شود و نزدیک هجده ماه بعد، از اسارتگاه‌های رژیم بعثی آزاد می‌شود، در حالی‌که شکنجه و مجروحیت همه توانش را تحلیل داده، به رغم مخالفت‌های خانواده و دوستان، دوباره به مناطق جنگی برمی‌گردد تا به قول خودش راه رفته را به اتمام برساند...

گزیده کتاب بالاتر از ارتفاع

«…این روزها بچه‌های تیپ سیدالشهدا مابین دو شهر پلدختر و اسلام‌آباد غرب در منطقه کوهدشت مستقر بودند. برنامه این بود که همه نیروها از این نقطه برای عملیات والفجر۲ به منطقه پیرانشهر اعزام شوند. ۱۳ مرداد ۱۳۶۲ عملیات در ارتفاعات حاج‌عمران انجام شد. علی موحددانش فرمانده تیپ سیدالشهدا در این عملیات به شهادت رسید.

سه روز عملیات با تعداد مجروح زیاد، رمق همه را گرفته بود. برای همین بنا شد که همه به عقب برگردند. همه نیروها در مدرسه‌ای در شهر نقده نزدیک پادگان پسوه مستقر شدند. تعداد زیادی از معاونان گروهان‌ها مجروح شده بودند و ناچار رفته بودند عقب. احمد ساربان‌نژاد فرمانده گردان قمربنی‌هاشم که به دلیل جراحت شدید دستش در عملیات والفجر۱ در تهران مانده بود، خیلی زود خودش را رساند به نقده. یکی دو روز نگذشته بود که همه نیروهای گردان را جمع کرد و برایشان صحبت کرد.

صحبت‌های احمد با دستی که هنوز خوب نشده بود و به گردنش آویزان بود، به همه بچه‌ها روحیه مضاعفی را تزریق کرد. او گفت که هر چه زودتر باید گردان بازسازی شود. قرار بود پدافند انجام شود. یک هفته‌ای گذشت، نیروهای جدید کم‌کم وارد گردان شدند. مجید به همراه یکی دو نفر از بچه‌های سپاهِ تهران وارد مدرسه شدند. بعد از ده روز، گردان قمربنی‌هاشم روی ارتفاعات کله‌اسبی مستقر شدند…»

صفحات کتاب :
165
کنگره :
‏‫‬‭DSR۱۶۲۶
دیویی :
‏‫‬‭۹۵۵/۰۸۴۳۰۹۲
کتابشناسی ملی :
9237092
شابک :
978-622-7812-46-6
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه بالاتر از ارتفاع