کتاب ما صاحب داریم pdf

زندگینامه عالم مجاهد حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدعلی امامی‌پور و ۲۹ شهید مدارس علمیه حضرت مهدی و صاحب الزمان(علیهم‌السلام)

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 7,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ما صاحب داریم

حجت‌الاسلام والمسـلمین حـاج شـیخ محمدعلی امامی‌پور مؤسـس و  مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی و صاحب‌الزمان، از روحانیون بااخلاص، بصیر، دلسوز، جهادی و از اسـتادان ممتاز حوزه علمیه مشـهد هسـتند. در تأسـیس مدارس مذکور برادر فقیدشان مرحوم حـاج‌شـیخ‌ابراهیـم امامی‌پور، ایشان را یاری کرده‌اند. معظم‌له از محضر علمای بزرگی همچون حضرات آیات امام خمینی، سـیدحسـین بروجردی، سـیدمحمدهادی میلانی، میرزااحمد مدرس، شـیخ‌هاشـم قزوینی، حسـنعلی مرواریـد، و میـرزاجـوادآقـا تهرانـی، بهـره برده‌اند. ایشان از باسابقه‌ترین مدیران مدارس حوزه علمیه مشهد مقدس هستند و به حق باید ایشان را وارث صالحی از مدیران موفق مدارس علمیه مشهد دانست که علاوه بر مشارکت در سـنت حسـنه وقـف، زندگی خود را نیز وقف تربیت و آموزش عالمان دین و احیای مدارس علمیه مشهد کرده‌اند. نظر به اهمیت حفظ دستاوردها، تذکر به سـنت‌های حسـنه و اصیل حوزوی و بزرگداشـت مقام شامخ استاد، جمعی از طلاب و شاگردان معظم‌له، در حرکتی خودجوش و جهادی اقدام به برگزاری نکوداشـتی برای اسـتاد کردند و همزمان یاد و خاطره‌ی 29 شهید گرانقدر مدرسه را گرامی داشتند. کتاب «ما صاحب داریم»، یکی از نتـایج این تلاش و حرکت جهادی طلاب و شاگردان استاد بوده که حاوی بخشی از نیم قرن خدمت ایشان به حوزه علمیه است و شامل چهار فصل ذیل می‌باشد:

  • فصل اول: خاطرات استاد؛ تهیه شده از مصاحبه‌ها و خاطرات خودنوشت استاد؛
  • فصل دوم: خاطرات دوستان و شاگردان ایشان از سبک و شیوه مدیریتی ایشان؛
  • فصل سوم: زندگی‌نامه شهدای مدارس علمیه حضرت مهدی و صاحب الزمان؛
  • فصل چهارم: اسناد و تصاویر
     

گزیده کتاب ما صاحب داریم

صبح زود در بهار و پاییز، حتی شب‌های سرد زمستان که برف روی زمین می‌نشست، استاد نیم ساعت پیش از اذان صبح از بولوار ابوریحان، خودش را به مدرس می‌رساند و زنگ درب مدرسه را به صدا در می‌آورد تا طلبه‌ها برای نافله شب، بیدار شوند و دوباره به مسجد فقیه‌سبزواری برمی‌گشت تا مردم، نماز صبح را به امامت او اقامه کنند. استاد با شیطنت‌های دوران کودکی ما کنار می‌آمد. اکثر مواقع، خطاهای ما را نادیده می‌گرفت و چشم‌پوشی می‌کرد. او نمی‌خواست تمام آزادی‌های ما را ابتدای ورود به حوزه بگیرد و بعضی وقت‌ها با نصیحت مشفقانه‌ای، آن هم با لحنی آرام و پدرانه، ما را ادب می‌آموخت.

صفحات کتاب :
176
کنگره :
‏‫‭BP۱۵۳/۵
دیویی :
‏‫‭۲۹۷/۹۹۸
کتابشناسی ملی :
5840843
شابک :
9786226626057
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه ما صاحب داریم