امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بازی جدید

کتاب «بازی جدید» که به همت انتشارات 27 بعثت منتشر شده، به زندگی‌نامه شهید محسن دین‌شعاری پرداخته است. این کتاب نوشته فریبا حداد است که برای گروه سنی ب و ج نوشته شده و توسط سمیه‌سادات شفیعی تصویرگری شده است.

محله درخونگاه از محله‌های قدیمی تهران با آن کوچه پس کوچه‌های تو در توی خود، در یکی از روزهای سال ۱۳۳۸ شاهد به دنیا آمدن فرزند پسری در خانواده دین شعاری بود که سال‌ها بعد در حالی که جوانی ۲۸ ساله بود، در روز عید قربان به شهادت رسید. اسم این فرزند پسر را محسن گذاشتند. روزهای جوانی محسن مصادف بود با ایام اعتصابات و تظاهرات مردم علیه رژیم پهلوی و محسن هم همپای دیگر مردمان از هر فعالیتی علیه رژیم استقبال کرد. سال ۶۰ بود که محسن وارد سپاه شد و با پیوستن به جمع رزمندگان اسلام، مسئولیت گردان تخریب لشکر ۲۷ حضرت رسول(ص) را پذیرفت. پانزدهم مرداد سال ۶۶ که مصادف با عید قربان بود، حاج محسن به هنگام خنثی‌سازی مین ضدتانک در سردشت به شهادت رسید و جان خود را در منای عشق قربانی کرد. پیکر مطهر حاج محسن در قطعه ۲۹ بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

گزیده کتاب بازی جدید

محمد گفت: بچه‌ها کی می‌دونه مین چیه؟ سعید جواب داد: همون بمبایی که دشمن زیر خاک قایم می‌کنه تا آدما یا هر چیز دیگه‌ای که از روشون رد شد، منفجر بشن. محمد جواب داد: بله، درسته. حالا گوش بدین تا بقیه داستان رو براتون بگم.

روز عید قربان بود. رزمنده‌ها داشتند برای یک عملیات دیگر آماده می‌شدند. هنوز آقا محسن و گروهش به سمت میدان مین راه نیفتاده بودند که یکی از رزمنده‌ها آمد و گفت: آقا محسن، آقا محسن، هر کاری می‌کنم نمی‌تونم این مین و خنثی کنم! …

صفحات کتاب :
20
دیویی :
‏‫‭۸‮فا‬۳‬‬
کتابشناسی ملی :
8491888
شابک :
978-622-7812-16-9

کتاب های مشابه بازی جدید