کتاب ارجنامه آیت الله سید احمد مددی موسوی جلد دوم(دوره 2 جلدی)چاپ دوم pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 114,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ارجنامه آیت الله سید احمد مددی موسوی 2

حوزه‌های علمیه شیعه در درازنای تاریخ، همواره دانشمندانی بلندپایه را در خود پروریده که مشعل علم و دانش را برافروخته نگاه داشته‎اند. آیه الله سیداحمد مددی‌‏موسوی از عالمان معاصر امامی و از شاگردان برجسته مراجع عالی قدر حضرات آیات عظام امام خمینی، خویی و سیستانی است. معظم‌له دانش آموخته حوزه علمیه نجف است و چند دهه است که در حوزه علمیه قم رحل اقامت افکنده و دانش‎پژوهان این حوزه را از زلال دانش خود سیراب می‎کند. . استاد مددی را در حوزه قم بیشتر به تخصص در دانش رجال و حدیث، و به‌طور خاص به نظریه تحلیل فهرستی، به‌عنوان مسلکی در اعتبارسنجی احادیث، می‌شناسند؛ ولی حقیقت آن است که نوآوری‌های استاد در زمینه‌های مختلف علوم اسلامی از جمله فقه، اصول، تفسیر و فهم آیات کتاب الهی نیز فراوان است. کتاب ارجنامه آیت الله سید احمد مددی موسوی در راستای فعالیت‌ها و زحمات این  استاد گرانقدر است.

گزیده کتاب ارجنامه آیت الله سید احمد مددی موسوی 2

شماری از دانشمندان

در پایان، زندگی علمی برخی دانشمندان اسلامی و سخنان آنان ذکر می‌شود، اینکه، چگونه آموزه اسلامی دانش‌اندوزی موجب پیدایش یا افزایش علم‌پژوهی آنان شد و چه‌سان ایشان را شیفته فراگیری علمی، تحقیق، تأسیس و تدوین علوم گوناگون نمود.

_ مسعودی، مؤلف مروج الذهب می‌نویسد، چیزی که مرا به تألیف این کتاب در تاریخ و اخبار جهان و حوادث سلف از سرگذشت پیامبران و شاهان و موطن اقوام وادار کرد، پیروی از رفتاری بود که عالمان و حکیمان داشته‌اند.، نا از جهان یادگاری پسندیده و دانشی منظم و کهن به‌جا ماند.

مسعودی نویسنده‌ای پرکار بود و برای تالیف، سفرهایی بسیار داشت و رنج‌هایی بسیار متحمل شد.

ابن خلدون به تمجید و به تعریف علم تاریخ می‌پردازد و در مقام تعلیل آن می‌گوید؛ زیرا این علم، ما را به احوال و اخلاق گدشتگان ، سیره پیامبران و سیاست ملوک و غیرآن اشنا می‌سازد.

صفحات کتاب :
552
کنگره :
3/BP55
دیویی :
297/966
کتابشناسی ملی :
9312145
شابک :
9786226626989
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه ارجنامه آیت الله سید احمد مددی موسوی جلد دوم(دوره 2 جلدی)چاپ دوم