امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مواضع بهشتی

کتاب «مواضع بهشتی»، شامل مجموعه مقالات حول مسائل و محورهای اندیشه‌ای شهید بهشتی، برگرفته از ۱۰ گفتار و نوشتار اساتید و صاحب‌نظران این حوزه می‌باشد که توسط انتشارات کانون اندیشه جوان منتشر شده است.

شهید بهشتی عالمی ربانی و مصداق ورثه انبیاء الهی بود که همچون علمای بزرگ تاریخ، دو وظیفه بزرگ را به دوش می‌کشید: وظیفه اول او عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد و وظیفه دیگرش، تعلیم و تربیت انسان‌ها بود که برای هر دو وظیفه نیز با جدیت تلاش می‌کرد. همه تلاش آیت‌الله بهشتی بر این بود که می‌خواست در جامعه، تربیت اسلامی شکل بگیرد. کسانی که ورثه انبیاء هستند، با در نظر گرفتن وجود انسانی که حی‌متاله است، خود را موظف می‌دانند، نسبت به ربانی شدن انسان‌ها تلاش کنند، ما نیز باید بتوانیم ایشان و مسیرشان را بهتر بشناسیم و آن را ادامه دهیم.

کتاب «مواضع بهشتی» می‌کوشد با قلمی روان و جذاب به موضوع اندیشه ناب شهید بهشتی پرداخته، ذهن مخاطب جوان را بهتر و بیشتر با ایشان آشنا کند. در این اثر ارزشمند گفتارها و نوشتاری از: سید ابراهیم رئیسی، محمدسعید احدیان، شریف لک‌زایی، فرشاد مومنی، سیدعباس نبوی، رحمت مهدوی، علی ذوعلم، محسن اسماعیلی، محمدحسین صفارهرندی، محمدرضا زائری به زیور طبع درآمده است.

گزیده کتاب مواضع بهشتی

ولایتمداری از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید بهشتی بود. وقتی بحث ولایتمداری مطرح بود، خیلی قهرمانانه می‌گفت: « اگر من امروز حرف نمی‌زنم به خاطر امر امام است؛ چون حضرت امام فرمودند که نباید جامعه را دچار تزلزل کنیم». ولایتمداری دکتر بهشتی زبانزد خاص و عام بود. آیت‌الله بهشتی در یکی از سخنرانی‌های خود در مواجهه با جوان‌هایی که از ایشان پرسیدند: «چرا در برابر اتهامات بنی‌صدر از خود دفاع نمی‌کنید؟»، گفت: «امام فرموده سکوت، سکوت، سکوت»، و این همان امر ولایی بودن آیت‌الله بهشتی را آشکار می‌کرد و می‌کند. آنجایی که پای خود و آبرویش و بحث ولایتمداری مطرح بود، در مقابل بعضی که فقط ولایت‌شعارند، او ولایت‌پذیر و ولایتمدار حقیقی بود و خیلی راحت می‌گفت: «اگر من امروز حرف نمی‌زنم، به خاطر امام است».


دیویی :
‏‫‬‬‮‭‬‭۹۵۵/۰۸۴۰۹۲
کتابشناسی ملی :
7665654
شابک :
978-600-159-377-2
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
98
کنگره :
‏‫‬‬‮‭DSR۱۶۶۸‭‬‭

کتاب های مشابه مواضع بهشتی