کتاب ماه بالا نشین صوتی

روایت داستانی شهید حجت الاسلام عباس شیرازی از زبان همسر

امتیاز
5 / 3.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ماه بالانشین

 کتاب «ماه بالانشین»، روایتی زنانه از طیبه حائری شیرازی است، که فراز و فرود‌های زندگی با همسرش، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس شیرازی (فرمانده تبلیغات جبهه و جنگ) را بیان کرده است. این کتاب با تحقیق مهدیه زکی‌زاده و به قلم راضیه تجار نوشته شده و در انتشارات روایت فتح به چاپ رسیده است، فایل صوتی این کتاب با صدای مریم همتی منتشر شده است.

در مقدمه کتاب آمده: «بعضی آدم‌های بزرگ آرام می‌آیند و آرام می‌روند، در سکوت خبری و در آرامش ادوار. عباس شیرازی هم یکی از همین بزرگان گمشده تاریخ است. عادت شده بود گم کردنش. از همان دوران قبل از انقلاب همان وقتی که زیر درخت بیدی، کنار جوی باصفایی در نهایت آرامش می‌نشست، یادداشت‌هایش را تکمیل می‌کرد یا وقتی در تکاپوی انقلاب بود و سرزدن به تبعیدی‌ها و زیارت تک‌تک علما برای ترغیب‌شان به همراهی با امام خمینی (ره). مثل باد می‌رفت و مثل نسیم می‌آمد. ماندنش هم نفحه‌ای بیش نبود. نه گاه رفتن توضیح می‌داد و نه گاه آمدن».

در پشت جلد کتاب «ماه بالانشین» نوشته شده: در سیزده‌سالگی وقتی دروازه قلبت به روی مردی باز می‌شود که محرمت شده، مخصوصاً وقتی همانی باشد که فکر می‌کردی، خوشبختی پرنده‌ای است که روی شانه‌ات نشسته. عشق، احترام، محبت، حس دوست‌داشتن، احساس مسئولیت و تعهد، همه این‌ها پیچیده درهم، مثل عطر گل در گل، مثل قطراتی از رنگ‌های گوناگون که در آب بچکانی. موّاج، ممزوج دنیایت را می‌سازد. احساس می‌کردم یکبار دیگر متولد شدم. تو از من بیشتر می‌فهمیدی و همین جلوی پایم را روشن می‌کرد. من طیّب تو شدم و تو طبیب من...

صفحات کتاب :
88
کنگره :
PIR۷۹۹۴
دیویی :
۸‮فا‬۳/۶۲
کتابشناسی ملی :
9144677
شابک :
978-600-330-663-9
سال نشر :
1402
قیمت نسخه چاپی :
600000

کتاب های مشابه ماه بالا نشین