کتاب معیشت مؤمنانه

آشنایی با چهار مفهوم زهد، رفاه، تجملگرایی و اشرافیگری در کلام رهبر معظّم انقلاب اسلامی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 22,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب معیشت مؤمنانه

کتاب «معیشت مؤمنانه»، با پژوهش در بیانات مقام معظم رهبری و به کوشش ابوالقاسم کریمی تدوین و در انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

انسان متکامل در بینش الهی، هم به آبادانی دنیا می‌پردازد و هم به آبادانی آخرت، و حاصل این دو، رسیدن به حیاتی است که در اصطلاح قرآنی از آن تعبیر به «حیات طیّبه» شده است. حیات طیبّه در سایه‌ی رشد اخلاقی فردی و پیشرفت معنوی، علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و دستیابی به عدالت اجتماعی به دست می‌آید. مؤلفه‌های متعددی را می‌توان برای دستیابی به این هدف و آرمان بلند برشمرد. رهبر معظّم انقلاب اسلامی (مدّظلّه‌العالی) با احاطه‌‌ی بسیار خوبی که بر راهکارهای رسیدن به حیات طیّبه دارند، بسیاری از این مؤلفه‌ها را در بیانات خود به صورت شیوا و رسایی بیان فرموده‌اند. بر این اساس انتشارات انقلاب اسلامی، با هدف معرفی این مؤلفه‌ها با پژوهش در بیانات معظّمٌ‌له اقدام به چاپ کتاب «معیشت مؤمنانه» نمود. این کتاب به بررسی چهار مفهوم  زهد، رفاه، تجملگرایی و اشرافیگری در کلام رهبر معظّم انقلاب اسلامی پرداخته است.

گزیده کتاب معیشت مؤمنانه

دو چیز را نباید با هم مخلوط کرد. یکی تولید ثروت است...یکی، نحوه‌ی تولید و نحوه‌ی استفاده است. بخش اول قضیه، چیز مطلوبی است؛ چون هر ثروتی که در جامعه تولید می‌شود، به معنای ثروتمند شدن مجموع جامعه است. بخش دوم که بخش حساس است، این است که چگونگی تولید مورد توجه قرار گیرد؛ از راه‌های غیرقانونی، با استفاده از تقلبات و تخلفات نباشد، مصرف او، مصرف نامطلوبی از نظر شرع نباشد؛ بتواند مثل خونی در رگ‌های جامعه جریان پیدا کند؛ صرف در فساد نباشد...از این ثروت استفاده خوب کن که بهترین استفاده این است که آخرتت را با این آباد کنی. نصیب خودت را هم داشته باش؛ سهم خودت را هم داشته باش، منطق اسلام این است.

صفحات کتاب :
174
کنگره :
1396 6م 93ش/ 1692 DSR
دیویی :
955/0844
کتابشناسی ملی :
4677527
شابک :
9786008218135
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه معیشت مؤمنانه