کتاب میکرولرنینگ

انقلابی در یادگیری با شکل گیری آموزش مجازی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب میکرولرنینگ: انقلابی در یادگیری با شکل‌گیری آموزش مجازی 

کتاب میکرولرنینگ: انقلابی در یادگیری با شکل‌گیری آموزش مجازی، نوشته رضا میرزایی است که در انتشارات برگ و باد به چاپ رسیده و وارد بازار نشر شده است، این کتاب به میکرولرنینگ (یادگیری خرد) می‌پردازد.

برای دست‌اندرکاران آموزش، اطلاع و آگاهی از روش‌های نوین یادگیری ضروری است. میکرولرنینگ یکی از این روش‌هاست که پیوند تنگاتنگی نیز با تکنولوژی و آموزش مجازی دارد. این روش مبتنی بر یادگیری از طریق اطلاعات خرد و بسیار مفید است.

دسترسی دیجیتال به این قطعات کوچک اطلاعات امروزه هرچه ساده‌تر شده و زمان کمی از مدرس و فراگیر می‌گیرد. استفاده از آموزش میکرو، فرآیند یادگیری را سریع‌تر، جذاب‌تر و هوشمندانه‌تر کرده و برای فراگیر و مدرس، مزایای اقتصادی نیز در پی دارد، اما میکرولرنینگ چطور پیاده‌سازی می شود؟ انواع آن کدامند؟ و چه مزایایی دارد؟

میکرولرنینگ چیست؟

میکرولرنینگ  که در فارسی از آن با عناوین آموزش خرد، یادگیری خرد و خردآموزی یاد می‌شود، یک روش آموزشی مبتنی بر ارائه‌ی اطلاعات در قالب‌های کوچک در مدت زمان کوتاه است. از نظر زمانی خردآموزی یک مطلب می‌تواند بین یک تا حداکثر ۱۰ دقیقه به طول بینجامد.

این روش به‌ویژه برای یادگیری محتواهای پیچیده و بزرگ مناسب است. به هر تکه از محتوای آموزش خرد، یک ماژول آموزشی گفته شده که باید به‌طور خاص، مستقیم و دقیق به آموزش یک مهارت یا موضوع بپردازد. میکرولرنینگ بیشتر به عنوان یک روش خودآموز مطرح می‌شود. با این حال می‌تواند به عنوان بخشی از آموزش کلی مطرح و به شکل مدیریت شده طراحی شود. لازم به ذکر است که آموزش میکرو تنها برای محتواهایی مناسب است که اساساً قابلیت تقسیم به اجزاء کوچکتر را دارند. بسیاری از دوره‌ها و دروس تحلیلی، چنین پتانسیلی ندارند، استفاده از میکرولرنینگ در انتقال این مطالب می‌تواند پیوستگی آن‌ها را از بین برده و تاثیر منفی بر یادگیری داشته باشد. 

گزیده کتاب میکرولرنینگ:  انقلابی در یادگیری با شکل‌گیری آموزش مجازی 

سواد فناورانه به عنوان یک ضرورت قرن بیست و یکم برای کلیه شهروندان جامعه در نظر گرفته می‌شود، زیرا که افراد بدون برخورداری از آن قادر به کاربرد ابزارهایی نظیر رایانه، دوربین عکاسی و فیلم‌برداری، پمپ بنزین، عابربانک و ... نیستند. بنابراین، آموزش سواد فناورانه بخشی از آموزش شهروندی محسوب شده و شهروندانی که از این سواد بی‌بهره باشند، در زندگی روزمره خود دچار مشکلات فراوانی می‌شوند و از رفاه و آسایشی که فناوری‌های نوین برای زندگی بشر به ارمغان آورده‌اند، محروم می‌مانند. سواد فناوری یا سواد تکنولوژی یا حتی سواد تکنولوژیکی، توانایی استفاده، درک، مدیریت و تجزیه و تحلیل فناوری به طور ایمن، مؤثر و مسوولانه است. این سواد شامل استفاده از فناوری برای ارزیابی، ایجاد و ادغام اطلاعات می‌شود.

اما سواد فناوری فقط به رایانه و اینترنت محدود نمی‌شود و می‌توان آن را برای هر دستگاه تکنولوژیکی اعمال کرد. سواد دیجیتال فناوری یا سواد دیجیتال تکنولوژی شامل مهارت در استفاده از دستگاه‌های دیجیتال (تلفن‌های هوشمند، لپ تاپ، تبلت) برای دسترسی به اینترنت، جهت کشف، ایجاد، بررسی، ارزیابی و استفاده از اطلاعات از طریق پلتفرم‌های دیجیتال مختلف است. 

شابک :
9786228091426
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
128
کنگره :
‏‫‬‭LB۱۰۴۴/۸۷‬‬
دیویی :
‏‫‬‭۳۷۱/۳۳۴۴۶۷۸‬
کتابشناسی ملی :
9546809

کتاب های مشابه میکرولرنینگ