کتاب چرا رابطه ما سرد شده است؟

چالش های زناشویی در دو سال اول زندگی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چرا رابطه ما سرد شده است؟

کتاب «چرا رابطه ما سرد شده است؟»، نوشته امیرسجاد فتوره‌چی است که در انتشارات برگ و باد به چاپ رسیده است، این کتاب به بررسی علل و عوامل سرد شدن روابط عاطفی می‌پردازد و راهکارهای عملی برای حل این مشکل ارائه می‌دهد.

در برخی از مواقع ممکن است رابطه‌ی میان زوج‌ها دچار سردی شود که این امر می‌تواند منجر به طلاق شده و دردسرهای متعددی را به دنبال داشته باشد. زمانی که زوجین رابطه صمیمی خود را از دست می‌دهند، دیگر نمی‌توانند با یکدیگر رابطه ی خوبی را داشته باشند. در چنین وضعیتی شاهد نزاع و دعواهای مختلفی در میان زوجین خواهیم بود. زوجین بایستی در چنین وضعیتی سرد شدن رابطه‌ی خود را قبول کرده و راه‌های درمان آن را پیشش بگیرید. اولین نشانه های مربوط به سرد شدن روابط زوجین را وقت نگذاشتن برای یکدیگر شکل داده است. توجه نمایید زمانی که دیگر با همسر خود وقت سپری نمی‌کنید یا با یکدیگر نمی‌خندید، می‌توانید پی ببرید که روابط تان سرد شده و ممکن است در روزهای آینده نیز به طلاق منجر شود. البته در بسیاری از مواقع می‌توان با بررسی دلایل سرد شدن رابطه زوجین، رابطه‌ی میان همسران را بهبود بخشید. در چنین وضعیتی به تجربه افراد مجرب و مشاوران برجسته نیاز است. کتاب «چرا رابطه ما سرد شده است؟»، به‌منظور کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه ی مقابله با سرد شدن روابط زوجین و سوالات متداول در این زمینه، مطالب مفیدی را در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

گزیده کتاب چرا رابطه ما سرد شده است؟

همان‌طور که گفته شد پس از ازدواج، همسر اولویت اول زندگی مرد می‌شود. برخی از دلایل اصلی این موضوع به این ترتیب هستند:
• نشانه احترام به همسر
همسر شما فردی است که باید تمام زندگی خود را با او سپری کنید و نزدیک‌ترین شخص به شماست. در صورتی که همسرتان بداند شما به او اهمیت می‌دهید و او را در اولویت زندگی خود قرار داده‌اید، احساسش نسبت به شما عمیق‌تر و پایدارتر می‌شود. مردی که به همسرش توجه نکرده و همانند دوران مجردی تمام توجه خود را نثار والدینش می‌کند، اعتماد همسرش را از دست می‌دهد و با مشکلات جدی در زندگی مشترک خود مواجه می‌شود. 
• نشانه ازدواجی محکم و با ثبات
با قرار دادن همسرتان در اولویت زندگی خود، به دیگران و به خودتان اثبات می‌کنید که ازدواج موفق و با ثباتی داشته‌اید. برای مثال وقتی شما مادرتان را اولویت اول برای دردودل کردن خود قرار دهید و از مشکلات جزئی زندگی‌تان با او بگویید، ممکن است نگرش مادرتان در مورد همسرتان تغییر کرده و فکر کند که شما ازدواج شکست خورده‌ای داشته‌اید. وقتی همسرتان در اولویت باشد، والدین و اطرفیان متوجه خواهند شد که چه قدر برای ازدواج خود ارزش قائل هستید. این‌گونه می‌توانید خانواده موفق خود را شکل دهید. 
• بودن همسر تا آخر عمر
این حقیقت است که والدین تا ابد زنده نمی‌مانند و روزی از دنیا می‌روند. حتی فرزندان نیز روزی ازدواج می‌کنند و به سراغ زندگی خود می‌روند. در آن زمان تنها کسی که برای شما می‌ماند همسرتان است. در صورتی که در طول عمر والدین، به آن‌ها عشق ورزیده و احترام گذاشته باشید، وجدانی راحت دارید و به راحتی باقی عمر خود را در کنار همسرتان می‌گذرانید. 
• مدیریت رابطه بین والدین و همسر
برای مدیریت رابطه بین والدین و همسر خود قبل ازدواج با هر دو طرف صحبت کرده و در مورد اهمیت جایگاه‌ها برایشان توضیح دهید. نقش هر یک از آنان را مشخص کرده و در مورد مرزهایتان صحبت کنید. مثلاً والدین شما باید بدانند که اجازه دخالت در زندگی شخصی شما و همسرتان را ندارند و همسرتان باید بداند که که والدین شما جایگاه ویژه‌ای برایتان دارند. اگر بحث و دلخوری ایجاد شد، از هیچ یک جانبداری نکنید و تنها به صورت منطقی سعی در حل مشکل داشته باشید. همچنین مهم‌ترین امر، احترام به هر دو طرف است. در هیچ شرایطی به همسر یا والدین خود مخصوصاً در حضور دیگری بی‌احترامی نکنید، چرا که در این صورت شرایط از کنترل‌تان خارج می‌شود. 
در نهایت اینکه اولویت همسر یا والدین در زندگی را شما تعیین می‌کنید. والدین و همسر، هر دو عضو مهمی از زندگی خصوصی هر فرد هستند و بی‌توجهی به هر یک از آن‌ها پیامدهای نامطلوبی به همراه خواهد داشت. زن و مرد بالغ باید بتوانند در زندگی تعادل را برقرار و بین همسر و والدین به انصاف رفتار کنند. طرفداری بی‌جای زن و شوهر از یکدیگر یا والدین باعث ایجاد مشکل و بی‌اعتمادی دیگران به آن‌ها می‌شود و حتی زندگی مشترک‌شان را نیز با مشکل مواجه می‌کند. داشتن رابطه عاطفی قوی با والدین در زندگی مشترک نیز بسیار ضروری است و موجب آرامش در خانواده می‌شود. 

کنگره :
743 HQ
دیویی :
306/85
کتابشناسی ملی :
9530587
شابک :
9786228091365
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
150

کتاب های مشابه چرا رابطه ما سرد شده است؟