امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خانواده موفق

کتاب خانواده موفق نوشته معصومه امینی (باران) است و در انتشارات برگ و باد به چاپ رسیده است.

خانواده، متشکل از مجموعه افرادی است که در یک قضای امن و روانی خاص دور هم جمع شده اند. این نظام اجتماعی مجموعه‌ای از قواعد و اصول را ابداع و برای اعضای خود نقش‌های متفاوتی تعیین می‌کند. خانواده باید از یک ساختار نظام‌مند قدرتمند برخوردار باشد که محبت، وفاداری و عشق از ارکان مهم آن است.

متأسفانه هنگامی که این ویژگی‌ها مورد چالش قرار می‌گیرند، مثل زمانی که بحران‌های خانوادگی رخ می‌دهد، کماکان خانواده‌ها در برابر تغییر مقاومت نشان می‌دهند. جامعه‌شناسان خانواده را مهم‌ترین نهاد اجتماعی می‌نامند و معتقدند برای زوال فرهنگی و اجتماعی یک ملت، کافی است که بنیاد خانواده‌های آن اجتماع، دچار تزلزل گردد؛ لذا برای تمام افراد یک جامعه ضروری است که ارکان خانواده و آسیب‌های آن را به خوبی بشناسند و برای حفظ و حراست از جامعۀ کوچک خود یعنی خانواده نهایت تلاش خود را به کار گیرند، چرا که مدیریت صیحیح خانواده و روابط آن و در مجموع داشتن خانواده موفق، به سعادت همگانی یک ملت خواهد انجامید.

در کتاب خانواده موفق با اسرار و رموز موفقیت در تشکیل زندگی مشترک آشنا خواهیم شد و آسیب‌ها و فرصت‌های یک زندگی و نحوۀ مدیریت آن‌ها می‌آموزیم.

گزیده کتاب خانواده موفق

انسان ها باهم فرق دارند بنابراین هر رابطه‌ای متفاوت است. هر رابطه‌ای نیازها و انتظارات متفاوتی دارد که بر اساس توانایی هر یک از طرفین در سازش برای بودن در رابطه طولانی مدت با شخص خاص است، مسلماً شما قصد ازدواج با کسی را دارید که می‌خواهید بقیه عمر خود را با او بگذرانید و پیشنهاد ازدواج می‌دهید تا ازدواج شما برای همیشه دوام داشته باشد، نه اینکه طلاق بگیرید. بسیاری از کارشناسان بر سر چند ویژگی که در طول مدت یک رابطه سالم وجود دارد و بعداً منجر به یک ازدواج محکم می‌شود، اتفاق‌نظر دارند. با این حال، به خاطر داشته باشید که این ویژگی‌ها نباید بعد از اینکه عهد بستید متوقف شوند. هنوز در رابطه هستید.

روابط زمانی استوار خواهد بود که هر دو طرف از ابراز نظر نترسند. زن و شوهرها باید بتوانند خود را بدون ترس از واکنش شریک زندگی خود بیان کنند. زندگی خود را بدون اینکه بتوانید احساسات خود را با تنها فردی که تا پایان عمر هر روز خود را با او می‌گذرانید، بیان کنید. بیشتر شبیه قفس است تا یک پیمان.

رابطه صمیمی برای ایجاد یک زندگی محکم در کنار هم ضروری است و این بدان معناست که به هیچ موضوعی محدود نیست. زوجین باید در مورد همه چیز با یکدیگر گفتگو کنند و در انجام این کار احساس راحتی کنند. هیچ موضوعی از بقیه موضوعات کم اهمیت‌تر نیست، زیرا همه‎‌چیز، هرچقدر هم کوچک به نظر برسد، ممکن است در آینده مشکلی ایجاد کند. 

صفحات کتاب :
120
کنگره :
692/5 BF
دیویی :
155/332
کتابشناسی ملی :
9554020
شابک :
9786228091433
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه خانواده موفق