کتاب ﺟﺴﺘﺎری در ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ و ﻃﺮاﺣﯽ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﺗﻤﺎﺷﺎﺧﺎﻧﻪ pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب جستاری در مطالعه و طراحی ساختمان تماشاخانه

 جستاری در مطالعه و طراحی ساختمان تماشاخانه یک کتاب در حوزه معماری نوشته محمود اژدری است. این اثر یک کتاب راهنما جهت طراحی بهتر و آموزش مفاهیم طراحی یک ساختمان تماشاخانه است.

 محمود اژدری معتقد است طراحی یک روند آکادمیک، هنری و کاربردی است که در حوزه های مختلف می‌توان آن را در معماری تعریف کرد و هر ایده‌ای در این فرآیند محترم بوده و قابل ارج نهادن است پس باید به همه طرح‌های معماری احترام گذاشت و قبل از نقد حتماً به همه جوانبی باز می‌گردد که طراح در آن بوده است از اینها می‌توان به استرس‌های کاری، زمان ارائه طرح و خیلی موارد اشاره کرد. باید توجه کامل داشت و طراحی همیشه باید روندی باشد تا بهترین و والاترین نوع هنر را در آن داشته باشیم و مردم یعنی همان عامه نمی‌توانند در آن دخل و تصرف داشته باشند.

محمود اژدری در کتاب جستاری در مطالعه و طراحی ساختمان تماشاخانه سعی کرده زمینه طراحی معماری کاربردگرا را به صورت کامل در مورد طراحی یک ساختمان تماشاخانه مورد بررسی قرار دهد و با این کار کیفیت طراحی یک ساختمان تماشاخانه به حد علا برساند و سپس نمونه‌هایی از طراحی‌های انجام گرفته در این حوزه را معرفی کند.

خواندن کتاب جستاری در مطالعه و طراحی ساختمان تماشاخانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم:

تمامی معماران، دانشجویان و علاقه مندان به معماری می‌توانند به عنوان مرجعی برای راهنمایی در حوزه معماری کاربردگرا از این کتاب استفاده کرده و آن را بعنوان مرجع در طراحی معماری کاربردگرا بکار ببندند.

گزیده کتاب جستاری در مطالعه و طراحی ساختمان تماشاخانه

ﮐﻠﯿﺎت ﻃﺮح و ﺿﺮورت ﻃﺮاﺣﯽ ﭘﺮوژه

ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﯿﺎز ﺷﻬﺮ اﺻﻔﻬﺎن ﺑﻪ ﻓﻀﺎﯾﯽ ﺑﺮای اراﯾﻪی ﻫﻨﺮ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ و تئاﺗﺮ ﮐﻪ در ﺑﺮ ﮔﯿﺮﻧﺪه‌ی ﺳﺒﮑﯽ ﻣﺨﺘﺺ ﺧﻮد ﺷﻬﺮ( سبک اصفهانی)  و ﻫﻨﺮﻣﻨﺪاﻧﯽ ﻧﺎﻣﺪار و ﺗﮑﺮار ﻧﺎﺷﺪﻧﯽ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ دور اﻓﺘﺎدن و ﻧﺎدﯾﺪه ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪن آن در ﻣﯿﺎن ﻣﺮدم ﻋﺎﻣﻪ ﺑﻪ دﻧﺒﺎل ﻣﮑﺎﻧﯽ ﺑﺮای ﺗﺮوﯾﺞ ﻫﻨﺮﻫﺎی ﻓﻮق ذﮐﺮ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ  ﺑﻪﻫﻤﯿﻦ ﻣﻨﻈﻮر زﻣﯿﻨﯽ ﺑﺎﯾﺮ ﺑﺎ ﻣﺸﺨﺼﺎت زﯾﺮ واﻗﻊ در ﻣﻨﻄﻘﻪ 5 اﺻﻔﻬﺎن،ﻧﺒﺶ ﺧﯿﺎﺑﺎن ﺗﻮﺣﯿﺪ و روﺑﺮوی ﻓﺮﻫﻨﮕﺴﺮای ﻓﺮﺷﭽﯿﺎن ﺑﺎ ﻣﺴﺎﺣﺘﯽ ﺣﺪود 18000 ﻣﺘﺮ ﻣﺮﺑﻊ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎد ﻣﯽ ﮔﺮدد  اﯾﻦ زﻣﯿﻦ ﻫﻢ اﮐﻨﻮن در اﺧﺘﯿﺎر ﺑﻨﯿﺎد ﻣﺴﺘﻀﻌﻔﯿﻦ اﺳﺖ و در اواﯾﻞ اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ 10 ﺑﻠﻮک ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﯽ در آن ﺳﺎﺧﺘﻪ و ﺑﻪ ﻣﺴﺘﻀﻌﻔﯿﻦ واﮔﺬار ﮔﺮدﯾﺪه اﺳﺖ  در ﻋﮑﺲ ﻫﻮاﯾﯽ زﯾﺮ ﻓﻨﺪاﺳﯿﻮن ﻣﺴﺠﺪی ﻧﯿﻤﻪ ﮐﺎره در ﺳﺎﯾﺖ ﻗﺎﺑﻞ روﯾﺖ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺳﺎﺧﺖ آن ﺑﻪ ﻋﻠﺖ وﺿﻌﯿﺖ ﻣﺎﻟﮑﯿﻦ ﻣﺘﻮﻗﻒ ﮔﺮدﯾﺪه اﺳﺖ.

ﻋﻠﺖ اﻧﺘﺨﺎب اﯾﻦ ﺳﺎﯾﺖ ﺟﺬب ﻋﺎﺑﺮﯾﻦ و ﻫﻨﺮدوﺳﺘﺎن ﮐﻨﺎره رودﺧﺎﻧﻪ زاﯾﻨﺪه رود و ﻗﺎﺑﻞ روﯾﺖ ﺑﻮدن ﺑﻪ ﻋﻠﺖ واﻗﻊ ﺷﺪن در ﻧﺒﺶ ﺧﯿﺎﺑﺎن ﻫﺎی ﭘﺮ ﺗﺮدد ﻣﻠﺖ و ﺗﻮﺣﯿﺪ اﺳﺖ  ﻻزم ﺑﻪذﮐﺮ اﺳﺖ ﮐﻪ اﯾﻦ ﻣﮑﺎن ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﻣﮑﻤﻞ ﻓﺮﻫﻨﮕﺴﺮای ﻓﺮﺷﭽﯿﺎن از ﻟﺤﺎظ ﻣﺮاﺳﻢ ﻫﺎ و ﮔﺮدﻫﻤﺎﯾﯽ ﻫﺎ ﺑﺎﺷﺪﻧﮑﺘﻪی در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه‌ی دﯾﮕﺮ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﻫﻢ ﺟﻮاری ﺳﺎﯾﺖ ﺑﺎ ﭘﺎرک‌های ﮐﻨﺎره رودﺧﺎﻧﻪ زاﯾﻨﺪه‌رود و اﻓﺰاﯾﺶ ﺳﺒﺰﯾﻨﮕﯽ ﺷﻬﺮ ﻣﻘﺪار ﺑﺴﯿﺎری از ﺳﺎﯾﺖ ﺳﺮ ﺑﺎز در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد و ﻣﺤﻮﻃﻪی آن ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪای ﻃﺮاﺣﯽ ﻣﯽ ﺷﻮد ﮐﻪ ﻋﻼوه ﺑﺮ ﺳﺒﺰ ﺑﻮدن ﻣﮑﺎﻧﯽ برای اراﯾﻪی ﻫﻨﺮ ﻫﺎی ﺧﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﻧﯿﺰ ﺑﺎﺷﺪ

دیویی :
725/82
کتابشناسی ملی :
7600858
شابک :
978-622-214-737-2
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
138
کنگره :
NA6821

کتاب های مشابه ﺟﺴﺘﺎری در ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ و ﻃﺮاﺣﯽ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﺗﻤﺎﺷﺎﺧﺎﻧﻪ