نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بازاریابی آیین چیست؟

کتاب بازاریابی آیین چیست؟ نوشته حامد رضایی و میلاد خاتمی‌نژاد است و رواق اندیشه ناشر آن است. باید توجه نمود که بازاریابی تنها یک ابزار است! نه چیزی بیش از آن! برخی معتقدند که بازاریابی با فلسفه‌های اومانیستی و غربی و با هدف بیشینه سازی سود متولد شده‌است. لذا استخدام این وسیله در راه تبلیغ آموزه‌های وحیانی، غیرمجاز بلکه مذموم است. دلایل جائز بودن استفاده از ابزار بازاریابی در دین بحثی نسبتا مفصل است که در مقدمه یک کتاب نمی‌گنجد و بایستی سرفصلی جداگانه از یک کتاب را به خود اختصاص دهد. این بحث در ادبیات نظری کلیسا طی دهه‌های مختلف موافقان و مخالفانی داشته است که اغلب نتوانسته‌اند یکدیگر را قانع کنند. طبعا در قلمرو اسلام
و سایر ادیان نیز این موضوع موافقان و مخالفانی دارد. اما آن چیزی که همچنان مورد مناقشه برخی قرار دارد و از امکان آن سخن گفته می‌شود، چند دهه پیش توسط بسیاری از نهادهای مذهبی بکارگیری شده است و به استناد مقالات علمی که بخشی از آن نیز در این کتاب آمده است، موفقیت‌های چشمگیری داشته است.

گزیده کتاب بازاریابی آیین چیست؟

بازاریابی به عنوان یکی از موضوعات پژوهشی، در مقایسه با موضوع دین مثل یک کودک نوپا است. از زمان‌های ماقبل تاریخ، بشریت تلاش کرده است تا جهان اطراف مذهب سازمان را از طریق باورها و شیوه‌های مذهبی توضیح دهد. حتی با ظهور استفاده از بازاریابی در دین، یک مفهوم بسیار مدرن است. گرچه ، یافته بسیاری از گروه‌های مذهبی در حال بازاریابی هستند، با این حال آنها را عُشر بگیر می‌نامند، به جای اینکه آنها را مبلغان دینی (مسیحی) بنامند. در حقیقت، در بیشتر ایده‌ها از عبارت‌های یکسانی برای بازاریابی و مذهب استفاده می‌شود، که برای؛ مونکریف و همکاران، اما بعد از بسیاری از افراد مقدس است کنار گذاردن این قضاوت‌ها، شواهد بسیاری وجود دارد که حاکی از آن است که تاکتیک‌ها و ابزارهای بازاریابی تا حد زیادی می‌توانند اهداف سازمان‌های مذهبی را در شرایطی که کلیساهای دنیا با کاهش عبادت کنندگان پیش ببرند مواجه شده است، استفاده از ابزارهای بازاریابی بسیار بجا و مفید است.

صفحات کتاب :
255
کنگره :
‭BP۱۱/۶۲‬
دیویی :
‭۲۹۷/۰۴۵‬
کتابشناسی ملی :
۷۵۳۳۵۷۶
شابک :
9786008076902
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه بازاریابی آیین چیست؟