امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 51,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب یادگیری

کتاب «یادگیری» نوشته تیبو موریس می‌باشد که با ترجمه زهرا افشار وارد بازار نشر شده است. در این کتاب خواهید دید که چگونه می‌توانید رویکردتان را به یادگیری تغییر دهید و به یادگیرنده‌ای مؤثر تبدیل شوید.

آیا تا به حال احساس کرده‌اید که یادگیرنده خوبی نیستید؟ یا نمی‌توانید مثل دیگران از پس انجام کارها بربیایید؟ اگر فکر می‌کنید این‌طور است، پس وقت آن رسیده که به «یادگیری» به چشم یک مهارت نگاه کنیم و به یادگیرنده‌ای عالی تبدیل شوید، این کتاب برای شماست. بله، یادگیری یادگرفتنی است. در پایان این کتاب تیبو موریس از شما یادگیرنده‌های ماهر می‌سازد. او قدم‌به‌قدم بهترین تکنیک‌های یادگیری را آموزش می‌دهد تا با استفاده از آن‌ها به هر مهارتی که می‌خواهید، مسلط شوید. تمرینات کتاب «یادگیری» کمک می‌کند که سریع‌تر یاد بگیرید، اطلاعات را بهتر به حافظه بسپارید و به سادگی مهارت دلخواهتان را بیاموزید. اگر از راهبردهای عملی، آسان و قابل‌استفاده خوشتان می‌آید، پس کتاب «یادگیری» را هم دوست خواهید داشت.
در بخش اول، «ایجاد ریشه‌های درخت یادگیری»، عناصر اصلی و ضروری برای تقویت یادگیری مؤثر را معرفی می‌شود؛ خواهید دانست که یادگیری واقعاً چیست؛ همچنین با شش مشکل شایع یادگیری آشنا می‌شوید. علاوه بر این، خواهید دید که چطور می‌توانید ذهنیتی قدرتمند پیدا کنید که در یادگیری همه چیز به شما کمک کند.
در بخش دوم، «پرورش تنۀ درخت یادگیری»، به اهمیت اساس یادگیری خواهیم پرداخت. خواهید دید که چرا باید زمان و انرژی بیشتری برای مطالعۀ مفاهیم اصلی، اصول اساسی، قوانین و نظریه های پایه، همچنین تکنیک‌های اساسی یادگیری صرف شود.
در بخش سوم، «آبیاری درخت یادگیری»، سعی می‌شود موقعیتی به وجود آورده شود که این درخت بتواند بلندتر شود و قوی‌تر رشد کند. همچنین با مؤثرترین تکنیک‌هایی که برای یادگیری بهتر و به خاطر سپردن اطلاعات بیشتر استفاده می‌شود، آشنا می‌شوید. درمی‌یابید که یادگیری مؤثر یعنی تلاش آگاهانه برای به یادآوردن اطلاعات در فواصل زمانی مختلف. با استفاده از تکنیک‌های یادگیری مؤثر، آب و تمام مواد مغذی لازم برای رشد درخت یادگیری را در اختیار خواهید داشت.
در بخش چهارم، «هرس کردن درخت یادگیری»، می‌بینید که چطور باید شاخه‌های اضافی را هرس کنید تا درختتان در مستحکم‌ترین حالت خود باشد. به مسائلی مانند بمباران اطلاعاتی یا سندرم شیء براق خواهیم پرداخت. وقتی با بمباران اطلاعاتی مواجه می‌شوید، در واقع شاخه‌های بیشتری به تنۀ ضعیف و تحت فشار درختتان اضافه می‌کنید (یعنی پایه های ضعیفی دارید). در نتیجه، با انبوهی از اطلاعات، داستان‌ها، وقایع تاریخی یا مفاهیم بیهوده مواجه می‌شوید که نمی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همین مسئله مشکلات زیادی به وجود می‌آورد که در این بخش آن‌ها را برمی‌شماریم.
در آخر و در بخش پنجم، «چهار نوع مختلف یادگیری» را مفصل توضیح داده می‌شود: یادگیری مفهومی، مهارت‌های عملی، یادگیری زبان و آزمون‌های استاندارد. با هریک از آن ها آشنا شده و یاد می‌گیرید چگونه به بهترین شکل از آن‌ها استفاده کنید.

گزیده کتاب یادگیری

ممکن است تمام ثروت و دارایی‌تان را از دست بدهید؛ اما هیچ‌کس نمی‌تواند توانایی یادگیری را از شما بگیرد. به محض اینکه بدانید چطور فکر کنید، اطلاعات غیرضروری یا اشتباه را حذف کنید، یک برنامۀ عملی کارآمد بسازید و با تمام وجود به آن پایبند باشید، می‌توانید از این مهارت برای یادگیری هر چیزی که می‌خواهید استفاده کنید. در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است، همین مهارت یعنی حرکت به سمت هدفی بسیار ارزشمند.

صفحات کتاب :
219
کنگره :
‏‫‬‭‬‮‭‬‭LB۱۰۶۰
دیویی :
‏‫‬‭‬‮‭‬‭۳۷۰/۱۵۲۳
کتابشناسی ملی :
9443497
شابک :
‏‫‬‭978-622-5327-20-7
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه یادگیری