امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب الگوی توسعه سیاسی در اندیشه امام خمینی (ره) 

کتاب الگوی توسعه سیاسی در اندیشه امام خمینی (ره) نوشته مسعود معینی‌پور است. کتاب الگوی توسعه سیاسی در اندیشه امام خمینی (ره) که نشر معارف برای دانشجویان منتشر کرده است دیدی وسیع و اطلاعاتی دقیق در اختیار نسل امروز قرار می‌دهد تا با نگاهی بازتر انقلاب اسلامی ایران را بشناسد و برای آن تلاش کند.

در دوران رژیم پهلوی تلاش‌های بسیاری برای حاکمیت الگوهای غربی در کشور  صورت گرفت، هرچند کشورهای استعماری برای رسیدن به اهداف خود همین الگوها را نیز به طور ناقص اجرا کردند. واقعیت مساله این است که الگوهای طرح شده از سوی غربی‌ها الگوی شبه ترقی غرب‌گرا بود یعنی علاوه بر اینکه ترقی واقعی را برای کشور فراهم نمی‌کرد به معیارهای دینی، فرهنگی و اجتماعی مردم ایران  هم توجهی نمی‌کرد.

پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)  همان‌گونه که عرصه‌های فرهنگی سیاسی و اجتماعی کشور را دستخوش تحولات  بنیادین کرد زمینه مناسبی را برای بررسی دیدگاه‌های متفکران غربی و شرقی در حوزه‌های مختلف از جمله توسعه فراهم کرد. درحالیکه که الگوهای شرقی و غربی به عنوان الگوهای نهایی و بی‌بدیل در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و  اجتماعی به شمار می‌رفت، معمار کبیر انقلاب اسلامی براساس مبانی اسلام ناب محمدی الگوهای جدیدی را روبه‌روی جوانان قرار داد.

کتاب الگوی توسعه سیاسی در اندیشه امام خمینی (ره) که نشر معارف برای دانشجویان نسل امروز منتشر کرده است کمک می‌کند تا با دیدگاه‌ها و رویکردهای امام (ره) آشنا شوید و بتوانید پایه‌های انقلاب اسلامی ایران را بهتر و دقیق‌تر بشناسید. این کتاب به شما کمک می‌کند مهم‌ترین مسائل را یک جا بخوانید و از آن استفاده کنید.

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‏‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانی، بررسی، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌های مختلف بپردازد. از جمله این فعالیت‏ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰ عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها، اندیشه‏‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، معارف قرآن و اهل‏‌بیت (ع)، دین‌پژوهی، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‏شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسایل تربیتی، زن، خانواده و نقد  فمینیسم و… اشاره کرد.

 نشرمعارف اخیراً نیز گام‏‌هایی در حوزه ادبیات  داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‏اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با  عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‌‏های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد. آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام  سوالات این نسل داشته باشد.

گزیده کتاب الگوی توسعه سیاسی در اندیشه امام خمینی (ره)

برخی نویسندگان، لفظ توسعه را با معنای رشد و تعالی در قرآن مترادف میدانند؛ درحالیکه این دو لفظ یک معنا ندارند و معنای رشد و تعالی در قرآن با توسعه در غرب متفاوت است.

واژه «رشد» هیچگاه به معنای «توسعه» یا «ترقی» به معنای غربی اش نیست. هرچند در برخی از وجوه به آن شباهت دارد، از لحاظ مبانی و اهداف باهم تفاوت هایی دارند؛ افزون بر اینکه ازنظر لغوی نیز توسعه با رشد متفاوت است.

صفحات کتاب :
224
کنگره :
‏‫DSR1574/5‭‬ ‭/س94‏‫‭‮الف‬7 1391
دیویی :
‏‫‭955/0842
کتابشناسی ملی :
2983697
شابک :
978-964-531-437-6
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه الگوی توسعه سیاسی در اندیشه امام خمینی (ره)