امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب هویت و الگو

 کتاب هویت و الگو نوشته محمدصادق کوشکی‏‫ توسط انتشارات دفتر نشر معارف منتشر شده است. سوال های بسیاری درباره هویت ایران امروز و الگویی که باید به نسل امروز ارائه شود، وجود دارد. سوال هایی مثل چرا وضع جامعه ما مطلوب نیست؟ آیا جامعه ایرانی همیشه به شیوه کنونی روزگار گذرانیده یا اینکه در دوران معاصر کیفیت خود را از دست داده است؟، مدت ها است که ذهن اندیشمندان ما را به خود مشغول کرده است.

کتاب هویت و الگو: درنگی در هویت ایران امروز و الگوی اسلامی ـ بومی تمدن‌سازی، تلاشی است در مسیر یافتن پاسخ به این سئوالات. از آنجا که یافتن پاسخ پرسش هایی از این دست، جز با طرح مباحث اساسی چون تمدن سازی، هویت و الگوهای تمدن سازی ممکن نیست.

 لذا در کتاب هویت و الگو سعی شده است تا ضمن طرح مفاهیم و مباحثی چون توسعه، هویت، الگوی پیشرفت، الگوی تمدن سازی و نسبت این مفاهیم و پدیده انقلاب اسلامی نیز روشن شود.

گزیده کتاب هویت و الگو

عنوان بحث، «مؤلفه های هویت ایرانی » است و بعد از مرور و بررسی این مؤلفه ها، رابطه آن را با الگوی تمدن اسلامی-ایرانی می سنجیم؛ به عبارت دیگر سعی می کنیم به بررسی این موضوع بپردازیم که مؤلفه های هویت ایرانی و الگوی اسلامی-ایرانی تمدن سازی چه تأثیراتی از یکدیگر می پذیرند و چه تأثیراتی بر جای خواهند گذاشت.

چرا وضع جامعه ما مطلوب نیست؟ آیا جامعه ایرانی همیشه به شیوه کنونی روزگار گذرانیده یا اینکه در دو ران معاصر کیفیت خود را از دست داده است؟« کتاب حاضر تلاشی است در مسیر یافتن پاسخ به سؤالات بسیار رایج فوق. از آنجا که یافتن پاسخ پرسش‌هایی از این دست، جز با طرح مباحث اساسی چون تمدن‌سازی، هویت و الگوهای تمدن‌سازی ممکن نیست، لذا در این اثر سعی شده است تا ضمن طرح مفاهیم و مباحثی چون توسعه، هویت، الگوی پیشرفت، الگوی تمدن‌سازی و... نسبت این مفاهیم و پدیده انقالب اسلامی نیز روشن شود.

صفحات کتاب :
111
کنگره :
HM891‬‭/ک9ھ9
دیویی :
‏‫303/44
کتابشناسی ملی :
3104602
شابک :
‭978-964-531-465-9
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه هویت و الگو