کتاب عاشیق قربانی، بیدار جام عشق pdf

آیات، روایات و عرفان در اشعار قربانی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عاشیق قربانی


عاشیق قربانی بیدار جام عشق اثر دلاور محمدپور یکی از کتاب‌های مجموعه مطالعات منطقه‌ای انتشارات بین المللی الهدی است.  ارتباطات فرهنگی، یکی از ماندگارترین و مؤثرترین مناسبات انسانی است که بر پایه گفتگو و تبادل اطلاعات شکل می‌گیرد. این‌گونه ارتباطات پایه و مبنایی برای تعامل انسان‌ها با یکدیگر بوده و بر سایر حوزه‌های روابط جوامع، همانند مناسبات اقتصادی و سیاسی نیز تأثیرگذار است.

امروزه به رغم رشد و توسعه دانش بشری، به‌ویژه در حوزه ارتباطات و شکل‌گیری دهکده جهانی، بشر بیش از هر زمان دیگر، نسبت به هم‌نوع خود بیگانه است. در این میان ریشه بسیاری از منازعات و چالش‌ها، به درک ناصحیح از یکدیگر و کاستی‌ها و نواقص موجود در فهم و درک مشترک فرهنگی بین جوامع بازمی‌گردد. ازاین‌رو، مطالعات فرهنگی و  آشنایی با فرهنگ ملل، یکی از اولویت‌های اصلی در حوزه ارتباطات و تعاملات فرهنگی به شمار می‌آید و کمبود ادبیات پژوهشی فارسی در حوزه مطالعات فرهنگی ملل نیز بر این امر تأکید دارد. نقش دوسویه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مبادلات فکری و فرهنگی کشورمان با جوامع دیگر، بر ضرورت تولید منابعی برای مطالعه و ارتقای سطح دانش جامعه ایرانی، به‌ویژه نخبگان و دانشگاهیان با فرهنگ سایر ملل تأکید دارد.

گزیده کتاب عاشیق قربانی

عاشق که در زبان عربی "عاشیق" تلفظ می شود عنوانی است که از دوره شاه اسماعیل صفوی رونق گرفت و به آن عده از شاعران و نوازندگانی گفته شد که عموما دوره گرد بودند و اشعارشان را به صورت شفاهی همراه با ساز و آواز برای مردم اجرا می کردند. عاشق ها بسیار پیشتر از صفویان نیز وجود داشتند . محققان این نوع آثار را به درستی به دو مرحله باستانی و  معاصر تقسیم می نمایند. داستان های منظوم دده قورقود از قدیمی ترین نمونه های ادبیات عاشقی است. البته عاشق از دوره صفویان تثبیت شد.

صفحات کتاب :
619
کنگره :
‏‫‬‮‭PL314
دیویی :
‏‫‬‮‭894/3611
کتابشناسی ملی :
7510002
شابک :
978-964-439-789-9
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه عاشیق قربانی، بیدار جام عشق