امتیاز
5 / 0.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 40,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب صوتی ستارخان

کتاب ستارخان نوشته حجت فلاح توتکار زندگی‌نامه و خاطرات ستارخان  را با استناد به مستندات تاریخی برای مخاطبان بازگو می کند.

 این کتاب صوتی با گویندگی دانیال حکیم علوی توسط انتشارات سوره مهرمنتشر شده است و شما می توانید با دانلود کتاب صوتی ستارخان از سایت فراکتاب از شنیدن آن لذت ببرید.

درباره ستارخان

ستارخان که در دوره اول مجلس شورای ملی در تبریز، شایستگی خود را در مبارزه با نیروی استبدادی نشان داده بود؛ وی با به توپ بستن مجلس و تن ندادن به دستورات محمدعلی شاه، با دسته اندک مجاهدش در محله امیرخیز تبریز بر ضد خودکامگی قیام کرد. کتاب ستارخان بازگو کننده این اتفاقات است.

گزیده ای از کتاب صوتی ستارخان

انجمن ایالتی ستارخان و باقرخان را از باسمنج به شهر فراخواند. اما اسلامیه نشینان که در حمایت سرکرده‌های شورشی چون شجاع نظام مرندی و زرقام نظام و نیز بیوک خان فرزند رحیم خان شلبیانلو و برخی دیگر از سرکردگان شورشی برخوردار بودند به هجوم به محله‌های هوادار مشروطه پرداختند و در ازبین بردن کانون مشروطه خواهی، یعنی انجمن ایالتی تبریز تلاش کردند.

چنین بود که چند روز بعد اعضای انجمن پراکنده شدند. مخبرالسلطنهٔ هدایت، والی محافظه کار از تبریز به اروپا رفت. در این میان مجاهدان ماندند تا با کمک سررشته داران مرکز غیبی و یکی دو تن از نمایندگان انجمن ایالتی و نیز وفاداری برخی سخنوران مذهبی و حمایت معنوی مراجع تقلید مقیم عتبات مقاومتی در برابر این نیروی عظیم سرکوب گر رقم زنند.

صفحات کتاب :
214
کنگره :
‏‫‬‭DSR۱۴۵۳
دیویی :
‏‫‬‭۹۵۵/۰۷۵۰۹۲
کتابشناسی ملی :
6213477
شابک :
978-600-03-3382-9‬‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه ستارخان