امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 16,500
خرید چاپی
40,000
10%
ت 36,000
نظر شما چیست؟

کتاب آتش آذربایجان قبل از ظهور، نوشته ی مصطفی امیری می باشد که نویسنده سعی به بررسی سندی و محتوایی این گزاره پرداخته و می خواهد به این پرسش پاسخ بگوید که آیا این گزاره در میراث آینده پژوهی مهدوی، به شعله های آغاز جنگ جهانی اشاره دارد یا تلمیحی است به نقشه تدارک حمله از سوی دشمن به مناطق شیعی؟ این کتاب توسط انتشارات جمکران منتشر شده است.

معرفی کتاب آتش آذربایجان قبل از ظهور

در کتـاب آتش آذربایجان قبل از ظهور، گـزاره «آتـش جنـگ آذربایجـان پیـش از ظهـور» در میـراث «آینده پژوهـی مهـدوی» از آوردگاه حدیثـی، اعتبارسـنجی سـندی و محتوایـی خواهد گردید. و صدالبته به دلیل مناقشه قره باغ و جنگ آذربایجان با ارمنستان و نیـز تنش نظامی روسـیه بـا ناتـو و اوکرایـن، اهمیت و ضـرورت بررسـی و تحلیل دوچندان می شـود؛ زیرا آینده بحران قفقـاز و گزاره آتش آذربایجان پیش از ظهور دیده بانی سیاسی و نظامی «کشـورهای نقش آفرین و حادثه خیز» در هر برهه ای از زمان، اهمیت اسـتراتژیک و آینده پژوهانه دارد. نا گفته پیداست ا گر عصر، عصر ظهور باشد مؤمنان هر لحظه باید مختصات خویش را با شرایط ظهور بسنجند. ضمن این که استراتژی «محور مقاومت شیعی» در رو یارویی با فتنه ها و جنگ ها و دسیسـه های دشـمنان پیش از ظهور، در «اوج آمادگی و اقتدار نظامی» قلمداد شده اسـت؛ زیرا دشـمنان و جبهه باطل پیش از ظهور، بیکار ننشسته و با ایجاد فتنه هـا و جنگ هـا و بحران هـای اجتماعـی، اقتصـادی، سیاسـی، امنیتـی و نظامی علیه جبهه حق دسیسه چینی می کنند. ازاین رو شایسته است «حوادث پیرامونـی» در محـدوده جغرافیایـی کشـورهای نقش آفریـن عصـر ظهور، بـا تأ کید بـر رویدادهـای تأثیرگـذار در آینـده، رصـد شـود تـا «جامعـه منتظـر» بـرای مقابله با آن هـا آماده گردد و «حکومت زمینه سـاز» را درباره نقشـه ها، طرح ها و توطئه های دشمنان هشیار و آ گاه سازد.
هرچند کتـاب پیش رو بـرای مخاطب عمـوم تدوین شـده، اما باتوجه به رعایت قواعد پژوهشی و استانداردهای علمی، برای جامعه نخبگان و اساتید دانشگاه نیز قابل استفاده است.

خلاصه کتاب آتش آذربایجان قبل از ظهور

درطـول تاریـخ در منطقـه «بـلاد آذربایجان» جنگ های متعددی رخ داده اسـت و هـر جنگی الزاماً به معنای وقوع رویدادهـای منتهـی بـه ظهـور نیسـت. باعنایـت بـه این کـه اگـر اسـتادان دانشـگاه بخواهنـد «سـناریوی جنـگ آذربایجـان در عصـر ظهـور» را در آینده ترسـیم کنند، بـه چـه نتایجـی خواهنـد رسـید؟ سـپس نتیجـه «تحلیـل سیاسـی» بـا سـناریوی «آینده پژوهـی مهـدوی» مقایسـه و نقاط اشـتراک و افتراق نیـز نمایان شـود. درواقع پرسـش اساسـی ایـن اسـت: آیـا جنـگ آذربایجـان پیـش از ظهـور- کـه محـدوده
جغرافیـای وسـیعی از شـمال غربـی ایـران تـا سـواحل بحرالقـرم (دریـای سـیاه) را شامل می شود- به شعله های آغاز جنگ جهانی اشاره دارد یا درواقع تلمیحی به نقشه تدارک حمله ازسوی دشمن به مناطق شیعی است یا با نگاه خوش بینانه به جبهه استکبار و قدرت های فرامنطقه ای که هزاران کیلومتر دورتر از محل مناقشه هسـتند، درنهایت طرف های درگیر در جنگ آذربایجان پیـش از ظهور به صلح و آرامش رضایت خواهند داد؟
جنگ آذربایجان در پازل حوادث قبل از ظهور چه جایگاهی دارد؟ در اندیشه مهدویت ظهور امری تصادفی تلقی نمیشود. بلکه واقعه ای است که با زمینه سازی و تمهیدات زمینه سازان شکل می گیرد. از این رو در منابع حدیثی قیام های قبل از ظهور (رجلٌ من اهل قم، خراسانی و یمانی) معرفی شده و اوصاف زمینه سازان نیز در احادیث ذکر شده است. در مقابل دشمنان و جبهه باطل نیز بیکار ننشسته و با ایجاد فتنه ها و جنگ ها و بحران ها علیه حق دسیسه چینی می کنند. در نتیجه شایسته است حوادث پیرامونی در محدوده جغرافیایی کشورهای نقش آفرین عصر ظهور با توجه به رویدادهای اثرگذار در آینده رصد شوند تا جامعه منتظر برای مقابله با آن ها آماده شود. در این کتاب، علاوه بر بررسـی سـناریوی آخرالزمانی «آتـش آذربایجان پیش از ظهـور»، به مناسـبت از حـوادث «جنگ جهانی پیـش از ظهور»، اختـلاف «اخوان التـرک بـا غربی هـا» و نیز حـوادث «ایـران» به ویـژه «تهـران» در عصر ظهور سـخن به میـان آمده اسـت.

برشی از متن کتاب آتش آذربایجان قبل از ظهور

هرچنـد آزادی فلسـطین بعـد از ظهـور اسـت، امـا بـه ایـن معنـا نیسـت کـه زوال و فروپاشـی تدریجی اسـرائیل نیز اتفاق نخواهد افتاد. بلکه جنگ شـیعه با اسرئیل و مارقـة الروم در قبـل از ظهور اسـت و زمانی جبهه مقاومت شـیعی آخرین میخ را بـر تابـوت اسـرائیل خواهـد کوبید کـه قدرت هـای غربی حامـی این رژیـم ضعیف شـده باشـند که این بـا واقعه هـرج الـروم اتفاق خواهـد افتـاد. ازایـن رو زمان جنگ محور مقاومت شـیعی با اسـرائیل بعد از «هرج الـروم» قبل از ظهور اسـت و یکی از مصادیـق بـارز «هـرج الـروم»، واقعه «آتـش آذربایجان» اسـت کـه موجبات ضعف جبهـه باطـل را فراهـم مـی آورد و بـه دلیـل این کـه قـوای نظامـی شـیعه بـه توصیـه اهل بیت در این جنگ شرکت نکرده است (احلاس بیوتکم)، کمتر آسیب می بیند و تمرکز محور مقاومت شـیعی در اختیار حوادث جغرافیای «کوفه، مکه و قدس» قرار می گیرد.
بنابرایـن طبـق دیـدگاه دوم، گـزاره آتـش آذربایجـان یکـی از شـعله های جنـگ جهانی قبل از ظهور خواهد بود و همان طورکه بیان شد منظور از آذربایجان، مناطقی خـارج از ایـران اسـت و درواقـع بـه فتنه هایـی اشـاره دارد کـه ازسـمت آذربایجـان مانند آتش به سـایر نقاط نیز شـعله ور می شـود و به قرینـه «لایقوم لها شیء» به تدریج گسـترش می یابـد. همچنیـن بـه قرینـه «احلاس بیوتکم» آتـش آذربایجـان در زمـره حوادث ایران محسوب نمی شود و به شیعیان توصیه شده است بی طرف باشند.

آخرین دولت ایران قبل از ظهور

در این باره حرف های بسیاری گفته شده است که بهتر است براساس و سند معتبر روایت شود. با خواندن این کتاب شاید بتوان مقداری از این سوالات را مرتفع کرد، سوالات و سرچ هایی چون: آتش مشرق قبل از ظهور، جنگ های قبل از ظهور، بزرگترین جنگ در زمان ظهور چه جنگی است، قحطی قبل ز ظهور در ایران، جنگ جهانی قبل از ظهور، اوضاع ایران در آستانه ظهور امام زمان و...

خرید کتاب آتش آذربایجان قبل از ظهور

نسخه چاپی کتاب آتش آذربایجان قبل از ظهور را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب خریداری نمایید.

دانلود کتاب آتش آذربایجان قبل از ظهور

نسخه الکترونیک کتاب آتش آذربایجان قبل از ظهور را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و پس از دانلود آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

دانلود کتاب آتش آذربایجان قبل از ظهور

مشخصات کتاب آتش آذربایجان قبل از ظهور در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: جمکران
نویسنده: مصطفی امیری
تعداد صفحه: 93
موضوع: مهدویت
قالب: الکترونیک و چاپی

 

سال نشر :
‏‫1400
صفحات کتاب :
93
کنگره :
‏‫‬‭BP224‬‬
دیویی :
‏‫‭297/462‬‬
کتابشناسی ملی :
8516321
شابک :
‏‫‬‭‬‭978-964-973-725-6

کتاب های مشابه آتش آذربایجان قبل از ظهور