کتاب از اسلام چه می دانیم؟ pdf

پاسخ به 140 سوال جوانان از امام رضا (ع)

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب از اسلام چه می دانیم؟

کتاب از اسلام چه می دانیم؟ اثر حسین عبداللهی سروی توسط انتشارات میراث ماندگار منتشر شده است. دین اسلام ما را به تفکر و آزاداندیشی دعوت می‌کند. یکی از مهم‌ترین شناخت‌ها دین‌شناسی است. دین اسلام یک مجموعه کامل و به هم پیوسته است که برای تمام زندگی در همه عرصه‌ها برنامه دارد.
امروزه با وجود شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای، ارتباطات سریع و زیاد شده است. برای پاسخگویی به نسل جوان، نویسنده پس از مطالعه کتاب‌های علل الشرایع و عیون اخبارالرضا را، دو روایت مفید و کلیدی را دید. گویا بسیاری از مطالب کتاب علل الشرایع در این دو حدیث خلاصه‌شده است.

کتاب علل الشرایع و عیون اخبارالرضا سخت پیدا می‌شود و پیدا کردن این مطلب کاربردی برایشان سخت است و روبرو شدن با یک کتاب بزرگ باعث می‌شود کمتر به دنبال مطالعه آن بروند، برای همین نویسنده تصمیم گرفته آن را به‌صورت جداگانه ترجمه و تنظیم کنم، تا راحت‌تر در دسترس قرار گیرد. کتاب از اسلام چه می دانیم؟ شامل پاسخ به 140 سوال جوانان از امام رضا (ع) می باشد.

گزیده کتاب از اسلام چه می دانیم؟

معرفت به پیامبران

اگر بگویند: چرا شناخت پیامبران و اطاعت از آن‌ها بر شما واجب شده است؟

باید در جواب گفته شود: چون مخلوقِ ضعیف، آن اندازه دانش و بینش نداشت، تا خیر و مصلحت کارهای خود را بفهمد و خدا هم بالاتر از آن بود که دیده شود، و واضح است که، مخلوقات هم از درک خدا عاجزند، پس چاره‌ای نبود جز اینکه خدا، رسولانی بفرستد تا بین خدا و خلق واسطه و معصوم^ باشند و امرونهی الهی را به مردم برساند و چیزی را که به‌واسطه اش منافعشان جلب و ضررهایشان دفع می‌گردد را به آن‌ها بفهماند، زیرا در آفرینش آن‌ها چیزی نیست که به‌واسطه اش شناخت پیدا کنند.

پس به‌ناچار باید واسطه یعنی رسول را بشناسند و از او اطاعت کنند و به‌این‌ترتیب معرفت و اطاعت پیامبران واجب شد. اگر شناخت خدا واجب نبود، کوچک‌ترین منفعتی در آمدن آن‌ها نبود، بلکه آمدنشان بی‌فایده می‌نمود و این از صفت حکیمی که هر چیزی را متقن آفریده نیست.

کتابشناسی ملی :
4633588
شابک :
978-600-314-231-2‬
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
112
کنگره :
BP12‏‫‬‭/ع2‮الف‬4 1395
دیویی :
297/076

کتاب های مشابه از اسلام چه می دانیم؟