نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ناباب و نایاب 

تمرکز ما بر تربیت و تعلیم است. آن هم با رویکرد اسلامی، عقلانی و با محوریتِ مهارت‌آموزی به خانواده‌ها. 

کتاب ناباب و نایاب نوشته عبدالعظیم کریمی است که توسط نشر مهرستان منتشر شده است. این کتاب، به بیان بابی دیگر از در تعلیم تربیت نایاب می‌پردازد تا همه مولفه‌ها و عناصر تربیت آسیب‌زا را به چالشی بزرگ بکشاند این چالش ناگزیر منجر به زیرکشیدن همه سازه‌های زیرساز دستگاه اندیشگی سیاست‌گذاران و تصمیم سازانی می‌شود که به‌نام تحول در تعلیم و تربیت خود بزرگترین مانع تحول شده‌اند.در این گفتارها مشخص می‌شود که اساسا تربیت تغییر دادن افراد نیست، بلکه تائید کردن آنهاست.

گزیده کتاب ناباب و نایاب

تربیت به مثابه تبعیت

چگونه تغییر ندهیم؟

در گفتمان« تربیت به مثابه تبعیت» ساختمان تعلیم و تربیت از حالت ساخت و ساختار ایستا به حالت سیّال ساخت‌شونده و ساختارشوندگی ارتقا می‌یابد و در این خوانش زایاو نواز، تعلیم و تربیت از فن و علم و روش به هنر و بینش و منش تبدیل می‌شود و کودک یا متربی خود شخصا عامل و فاعل تربیت خویش می‌شود و بزرگ‌سال و محیط اجتماعی او نه تداخل‌کننده، بلکه در حد تدارک‌کننده این فاعلیت و عاملیت عمل می‌کنند. برخلاف تصور رایج که کودک را تابع بزرگ‌سال می‌کنند، اینجا این بزرگ‌سال است که باید با یک چرخش نگرشی در ساختارهای شناختی و عاطفی و رفتاری خود، تابع جهان کودک شود.

تبعیت از جهان پاک کودک، تبعیت از فطرت الهی او به مقصد الگوگیری تکوینی از اوست تا به همان‌سان که می‌زید و می‌جوید و می‌پوید، بزرگ‌سال نیز به کودکی خویش بازمی‌گردد.

تربیت به مثابه تبعیت زمینه‌ای برای بازگشت به اصل خویش است تا هرکس به شاکله خویش بازگردد. 

کنگره :
‫‭BP230/18‭/ک4ن2 1395‬
دیویی :
297/4837
کتابشناسی ملی :
4227742
شابک :
978-600-91938-9-9
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
391

کتاب های مشابه ناباب و نایاب