کتاب بحران بالا می گیرد

روایت ناآرامی های مناطق کردنشین (کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی)

امتیاز
5 / 0.0
نظر شما چیست؟
موضوع این کتاب، گزارشی از رویدادهای مناطق کردنشین از سال 1357 تا سال 1375 است. کتاب حاضر، دربردارنده بخش ها و سرفصل هایی از رویدادها و حوادث استان های کردستان، کرمانشاه، و آذربایجان غربی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 1375 است.
نگارنده در این نوشتار پس از پرداختن به تاریخ و جغرافیای مناطق مورد بحث به مروری بر سیر حوادث منطقه پس از پیروزی انقلاب تا سال 64 که ضدانقلاب به طور کامل از مرزهای غربی بیرون رانده شد، داشته و در ادامه به معرفی فعالیت هایی که از آن زمان تا سال 75 برای تامین امنیت کامل منطقه انجام شد پرداخته است. وی در پایان اقدام به معرفی مختصر سه استان آذربایجان غربی، کردستان، و کرمانشاه نموده است.
فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا، به نمایندگان هیات ایرانی می گوید انقلاب شما انقلاب بزرگی بود و من عظمتش را می دانم. شما با آمریکایی ها جنگیدید و آن ها را از کشورتان بیرون کردید. اما برای من مهم تر این است که بدانم شما چه گونه امنیت کردستان را تامین کردید؟ این کار شما برای من از پیروزی انقلابتان مهم تر است. کاسترو خود با مبارزات جریکی به قدرت رسیده است و می داند سخت ترین کار برای هر حکومتی مبارزه با چریک هاست.
آمریکا و شوروی هم در جنگ های چریکی ویتنام و افغانستان شکست خوردند. آن روزها در مناطق کردنشین نیروهای انقلاب - سپاه، ارتش، ژاندارمری، شهربانی، جهاد سازندگی و پیشمرگان مسلمان کرد - هم با ضد انقلاب می جنگیدند و هم با ارتش عراق. ارتش های کلاسیک جهان، زبان سخن گفتن با مردم را نمی دانند. در کردستان نیرویی می جنگید که مردم را از ضدانقلاب جدا می دانست. کردها را با خود هم راه کرد و با کمک آن ها امنیت را به منطقه برگرداند.
شابک :
978-600-91669-4-7
سال نشر :
1389
صفحات کتاب :
127
کنگره :
‫‬‮‭DSR1659‫‬‮‭/ش9ب3 1389
دیویی :
‫‬‮‭955/0840452
کتابشناسی ملی :
‫2050266

کتاب های مشابه بحران بالا می گیرد